سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم هتل ارگ در یزد به بهره برداری رسید/ جاذبه های گردشگری شهر جهانی یزد دارای بالاترین استانداردهای جهانی است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فاز دوم هتل ارگ در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با بهره برداری فاز دوم هتل ارگ در یزد این طرح ۴ هزار متر مربع فضای فیزیکی به ۱۲ هزارمتر مربع مجموعه فضا‌های این مجموعه اضافه می‌شود.

وی افزود: در این مرحله ۷۰ اتاق مهمان پذیر، ۴ سوئیت به مجموعه اضافه و در مجموع ظرفیت مهمان پذیری مجموعه از ۱۵۰ به ۴۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

فاطمی ادامه داد: برای بهره برداری از این طرح ۲۰ میلیاردتومان از محل بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با بهره برداری از این فاز زمینه اشتغال ۲۰ نفردیگر نیز فراهم شد.

ایران جزء ۱۰ کشور برتر دارنده جاذبه‌های گردشگری

علی اصغر مونسان  معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران  و به خصوص استان یزد را دارای ظرفیت‌های غنی گردشگری دانست و گفت: ایران از لحاظ جادبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا است.

وی امروز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان میبد، افزود: توسعه بازارچه‌های صنایع دستی از دیگر برنامه‌های سازمان است ما به دنبال ایجاد حداقل یک بازارچه در هر مرکز استان هستیم.

مونسان با اشاره به کیفیت صنایع دستی در استان یزد، گفت: ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی در تمام سایت‌های تاریخی کشور نیز از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام شهر‌های ما دارای ظرفیت ویژه خاص خود در زمینه‌های گردشگری هستند و عمده گردشگران خارجی در سال‌های اخیر برای دیدن اماکن تاریخی به ایران سفر کرده اند.

معاون رییس جمهورادامه داد: در غرب ایران، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بی نظیری وجود دارد که در نظر داریم سمت وسوی گردشگری را به این مناطق سوق دهیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی شوند.

مونسان ادامه داد: به همین منظور اقدامات مختلفی در این زمینه آغاز و برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده تا از اول اسفندماه قطار گردشگری به سمت غرب کشور حرکت کند، زیرا دارای محور بی نظیر ریلی است و می‌تواند در ۱۹ ایستگاه توقف و گردشگران از زیبابی‌های غرب کشور بهره‌مند شوند.

در این مراسم از لوح ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان رونمایی شد.

بازدید از مجتمع گردشگری قلعه وزیر، پروژه قنات هتل کوشک اردکان، نارین قلعه و موزه زیلوی میبد، حضور در مراسم جشن زیلو و رونمایی از المان زیلو از برنامه‌های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی به استان یزد است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه یکشنبه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.