سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی استاندار البرز:

سکونت‌گاه‌های غیررسمی مشکل اصلی شهرهاست/ توسعه شهرها تنها با کمک بخش خصوصی انجام شود

ارتقایی گفت: هم اکنون در بسیاری از شهرها با مشکل زیست محیطی و سکونت گاه‌های غیررسمی مواجه هستیم که باید رفع آنها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  خسرو ارتقایی معاون عمرانی استاندار البرز در همایش سرمایه گذاری شهر جدید هشتگرد گفت: علی رغم آن که سیاست‌های گذشته برای سرمایه گذاری و ساخت مسکن در شهرهای جدید درست نبود اما امروزه می‌توانیم با ساخت و سازهای مناسب از پتانسیل‌های خوب این شهرها جهت سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های درست در شهر جدید هشتگرد می‌تواند هویت جدیدی به این شهر بدهد، گفت: هویت بخشیدن به یک شهر تنها با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش امکان پذیر است و دخالت‌های دولت برای سرمایه گذاری در این حوزه جوابگو نیست.


بیشتر بخوانید: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید تا سال ۱۴۰۰ با مشارکت بخش خصوصی


ارتقایی اظهار کرد: دولت‌ها تنها سیاست گذاری‌های کلی‌ در شهرها انجام می‌دهند اما بخش خصوصی با شناسایی فرصت‌های جدید می‌تواند سرمایه‌های متوقف را تبدیل به یک فرصت‌های مولد کند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه باید توسعه شهرها و مناطق سکونتی در شهرهای جدید را مدیریت کنیم، گفت: در گذشته ساخت و ساز در حاشیه شهرها روند توسعه را کُند می کرد اما هم اکنون می‌توانیم با بهبود روند ساخت و ساز در حاشیه شهرها این حوزه را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه یک مقدار نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ فرهنگی، اجتماعی،  توان و تاب آوری پیشرفت داشته ایم، اظهار کرد: ۱۷ شهر جدید در کشور وجود دارد، در گذشته به دلیل نبود زیرساخت‌های درست شاهد افزایش جمعیت نبودیم اما هم اکنون با برطرف شدن مشکلات زیست محیطی و تأمین زیرساخت‌ها بخشی از مشکل جمعیت رفع شده است.

ارتقایی گفت: هم اکنون در بسیاری از شهرها با مشکل زیست محیطی و سکونت گاه‌های غیررسمی مواجه هستیم که باید اقدامات برنامه ریزی شده‌ای برای رفع آنها در دستور کار قرار دهیم.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: برخی از زمین‌ها در شهرهای جدید کاربری‌های منطقه‌ای، استانی و ملی دارند که باید از این پتانسیل به نحو بسیار مطلوبی استفاده کنیم.

وی از بهره برداری قطار کرج-هشتگرد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این قطار میزان شاهد رشد جمعیت و بهبود کیفیت زیرساخت‌ها در این شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/

بهره برداری قطار کرج-هشتگرد در آینده نزدیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.