سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل جدید شهر هشتگرد مطرح کرد؛

تغییر نگاه در توسعه شهرها از اقتصاد دولتی به نظام پیمانکاری و بخش خصوصی

صفدری گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی در برنامه ششم توسعه برای توسعه شهرهای جدید، خروج از اقتصاد دولتی و تکیه بر بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود صفدری مدیر عامل جدید شهر هشتگرد در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری با رویکرد تحول پیمانکاری که با حضور معاون وزیر راه و  شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: نظام توسعه شهری کشور در سال‌های بسیار گذشته انجام شده است، نقش دولت‌ها در توسعه شهری با استراتژی‌های گذشته با مشکل مواجه می‌شود و به همین منظور در برنامه ششم توسعه این استراتژی تغییر کرده است.

وی گفت: در استراتژی جدید برنامه ششم توسعه، اقتصاد دولتی تغییر و تکیه بر سرمایه‌های بخش خصوصی به عنوان یکی از عمده‌ترین اهداف در توسعه شهرهای جدید به شمار می‌رود.

صفدری با بیان اینکه امروز روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی  نامگذاری شده است گفت: طبق قانون، امروز نظام پیمانکاری به عنوان نظام توسعه‌ای و تأمین مالی شناخته شده است و با استفاده از این نظام شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیر کیفیت زندگی شهروندان هستیم.


بیشتر بخوانید: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های جدید تا سال ۱۴۰۰ با مشارکت بخش خصوصی 


مدیر عامل جدید شهر هشتگرد گفت: باید کیفیت زندگی شهروندان در شهرهای جدید ارتقا یابد و ما همواره از این فرصت برای بهبود کیفیت  استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهری در برخی از شهرهای جدید دچار مشکل شده است گفت: مهمترین کاری که به عنوان یک استراتژی اصلی باید لحاظ شود این است که خدمات شهری را در کالبد نامتوازن توسعه شهرها انجام ندهیم و در قالب پروژه‌های مرکز محله به آنها جامه عمل بپوشانیم.

صفدری با بیان اینکه زیرساخت‌های اصلی باید در توسعه‌های  کلان کشور قرار گیرد، گفت: راه‌اندازی قطار شهری گلشهر – هشتگرد به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات زیرساختی در توسعه شهر جدید هشتگرد به شمار می رود که دولت باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

مدیر عامل جدید شهر هشتگرد در پایان گفت: به طور قطع برای توسعه زیر ساخت‌های شهری و سرمایه گذاری در این حوزه دست نیازمان را به سمت بخش خصوصی دراز می‌کنیم و از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت می کنیم.

انتهای پیام /

راه‌اندازی قطار شهری گلشهر – هشتگرد یکی از اصلی‌ترین اقدامات زیرساختی در توسعه شهر جدید هشتگرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.