سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلف ساکن شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان تخلف ساکن را شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام دانست.

محسن ناصری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،اعلام کرد : تخلف ساکن شامل توقف در محل های پارک ممنوع و توقف دوبل شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام در سال جاری بوده است .

وی نبود پارکینگ مناسب در هسته مرکزی شهر ایلام را از دلایل اصلی این تخلف برشمرد  و افزود : با توجه به حجم بالای ترددها در هسته مرکزی شهر و کم عرض بودن  معابر اصلی ، خیابان های این مناطق ظرفیت این تعداد خودرو در روز را ندارند که خود دلیلی بر انجام این تخلفات از سوی رانندگان است .

وی ضغف آموزش عمومی و فرهنگ ترافیک را از دلایل اصلی قانون گریزی در بین رانندگان دانست و تاکید کرد : در کشور ما یک دستگاه به عنوان متولی آموزش رانندگی وجود ندارد و چندیدن سازمان در این زمینه ورود میکنند که خود باعث شده آموزش های راهنمایی و رانندگی خروجی مناسبی نداشته باشد.

ناصری ناکارآمد بودن قوانین راهنمایی و رانندگی در بحث مبلغ اعمال قانون را از دیگر عوامل بالا بودن تخلفات رانندگی در شهر ایلام دانست و ادامه داد : در حال حاضر مبلغ جرایم اعمال قانون از سوی پلیس مبالغ ناچیز و پایین است که به هیچ عنوان نمیتوان از آن به عنوان اهرم بازدارنده استفاده کرد.

وی اظهار کرد : بر طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ، همین پایین بودن مبلغ جریمه های ترافیکی باعث شده تا ،برخی رانندگان متخلف در یک ماه بیش از ۲۰ مرتبه اقدام به انجام یک تخلف ترافیکی نمایند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام نصب دوربین های ثبت تخلف در هسته مرکزی را از دیگر عوامل مهم در کاهش تخلفات ترافیکی در هسته مرکزی شهر دانست و افزود : با توجه به قدرت بازدارندگی دوربین های ثبت تخلف ، امیدواریم مسئولان استان در جهت نصب این دوربین ها در شهر ایلام اقدام نمایند.

انتهای پیام/ه

آخرین اخبار ترافیکی در شهر ایلام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
نبود پل عابر پیاده از جمله عوامل مهم و اصلی ترافیک در معابر ایلام است. چرا ایلام پل عابر پیاده ندارد و مردم مجبورند از عرض خیابان از بین خودروها عبور کنند؟