سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القدس العربی: نشست ورشو، نمایشی با سناریو، بازی و کارگردانی بد با هدف تغییر معادله کنونی خاورمیانه بود

روزنامه القدس العربی در مطلبی نشست ورشو را توطئه‌ای با هدف تغییر معادله کنونی خاورمیانه دانست که به هدف خود نرسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در یادداشتی درباره نشست ورشو نوشت: کنفرانس ورشو یک کنفرانس نمایشی با سناریو، بازی و کارگردانی بد و در اصل توطئه‌ای بود با هدف تغییر معادله کنونی خاورمیانه، معادله‌ای که از حدود هفت دهه پیش بر منطقه حاکم است و می‌گوید فقط رژیم صهیونیستی دشمن اصلی و بزرگترین خطر برای کشور‌های عربی و علت اصلی نگرانی‌ها در منطقه است.

در این مطلب آمده است: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تلاش کردند سنگ اول در منظومه ”خاورمیانه جدید“ بنا نهند؛ خاورمیانه‌ای که در آن ایران و نه اسرائیل بزرگترین خطر برای همه منطقه به شمار می‌رود. این کنفرانس توطئه بود زیرا تلاش کرد فلسطینی‌ها را در انزوا قرار دهد. هدف کنفرانس ورشو این بود که طرح صلح را از بین ببرد و راه را برای عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر هموار کند و ایران و تهدید‌های آمریکا فقط بهانه‌ای بود که پای کشور‌های عربی به دامی که برای آن‌ها گسترده شده است باز شود.

در ادامه این مطلب آمده است: نُه کشور عربی مانند گوسفند به این کنفرانس سوق داده شدند، اما نکته قابل توجه این است که کنفرانس ورشو مورد توجه رسانه‌های جهان قرار نگرفت به عنوان مثال رسانه‌های انگلیس که وزیر خارجه این کشور هم در کنفرانس ورشو حضور داشت خبر‌های آن را پوشش ندادند و تلویزیون بی‌بی‌سی نیز در بخش‌های خبری خود به آن اشاره نکرد گویی که این کنفرانس اصلا برگزار نشده است.

ناظران اسرائیلی تأکید می‌کنند این مقوله که کنفرانس ورشو زمینه‌ساز وحدت موضع عرب‌ها علیه ایران است شاید به نتانیاهو در کارزار انتخاباتی کمک کند، اما به عقیده آن‌ها باید در مفید بودن این کنفرانس تردید کرد. ناظران درباره ادامه سوء استفاده از ایران برای ترساندن اسرائیلی‌ها به نتانیاهو هشدار داد‌ه‌اند.

نویسنده در پایان نوشته است: بدون شک شرکت‌کنندگان در کنفرانس ورشو نتوانستند به اهداف خود برسند. اهدافی از جمله حذف مسئله فلسطین که به مثابه مانعی غیرقابل نفوذ است و تا زمانی که رؤیای فلسطینی‌ها مبنی بر تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس محقق نشود، عبور از این مانع ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.