سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب‌الله عراق: در مقابل تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بسته نمی‌مانیم

گروه‌های مقاومت و مردم عراق اعلام کردند هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ­سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد گروه‌های مقاومت عراقی هرگز در مقابل تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بسته باقی نمی‌مانند.

سید جعفر الحسینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در پاسخ به این پرسش که روی سخن سند امضا شده از سوی پنج گروه مقاومت عراقی در محکومیت دعوت‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با چه کسانی یا طرف‌هایی است، گفت: این سند در روز ششم ماه فوریه جاری یعنی حدودا ۱۰ روز پیش و پس از نشست مشترک سران گروه‌های مقاومت عراقی تدوین و امضا شده است.

دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان بسیج مردمی این سند را امضا کرده‌اند.

سند مذکور بیانگر این است که گروه‌های مقاومت و مردم عراق هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

سید جعفر الحسینی گفت: ما بر محکومیت و ممنوعیت تمام انواع و اشکال عادی سازی روابط از جمله سفر به سرزمین‌های اشغالی و تماس‌های مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی اصرار داریم. این سند، تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن در منطقه خلیج فارس و حتی تلاش‌ها در داخل عراق در راستای ایجاد منفذی برای عادی سازی روابط با این رژیم را محکوم می‌کند.

فقط این پنج گروه نیستند که هر گونه تلاش برای عادی سازی روابط را محکوم می‌کنند، بلکه موضع گروه‌های دیگر نیز همین است و عراقی‌ها عموما بر این موضع توافق نظر دارند. اما این سند مخصوصا کسانی را خطاب قرار می‌دهد که اخیرا در داخل عراق تلاش می‌کردند به صورت غیرمستقیم زمینه را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم کنند. اخیرا خبر‌هایی در خصوص احتمال سفر برخی نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی و حزبی عراقی به سرزمین‌های اشغالی و یا احتمال دیدار‌هایی در کشور سوم منتشر شده بود.

سند مذکور به وضوح به کسانی که تلاش می‌کنند در مسیر عادی سازی روابط گام بردارند، اعلام می‌کند اجازه چنین کاری به آنان داده نمی‌شود. در این سند همچنین تأکید شده است طبق قانون عراق کسانی که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کنند، خائن محسوب می‌شوند و مشمول مجازات‌هایی می‌شوند که حتی به اعدام نیز می‌رسد. این افراد به لحاظ قانونی، شرعی، اخلاقی و در دیدگاه جامعه تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.