سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان جنوبی:

آغاز عملیات زیرساختی شهرک IT در بیرجند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت:با مشخص شدن هزینه زیرساختی برق و آب تا ورودی شهرک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

جرجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت : 1 میلیارد تومان برای انتقال خط برق و آب تا ورودی شهرک IT در نظر گرفته شد که کار اجرایی آن بر عهده اداره برق و آب منطقه ای قرار داده شد.

وی افزود : نخستین IT پارک شرق کشور در بیرجند آبان امسال با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، پارک IT و فناوری بیرجند کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت : بر اساس توافق با شرکت برق مقرر شد که از نزدیکترین پست برق تا ورودی شهرک خط تک مداره قابل توسعه به دومداره انتقال یابد.

جرجانی ادامه داد : با آب منطقه ای نیز به توافق رسیدیم که آب شهرک از چاه های اطراف آن تامین شود.

وی گفت : همچین همزمان با انجام عملیات زیرساختی تا ورودی شهرک ، کار اجرایی طرح به مشاور واگذاری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی افزود : فاز نخست این پارک با مساحت ۱۵ هکتار تا آذر سال آینده افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد : این پارک محل استقرار شرکت های دانش بنیان و فناوری خواهد بود که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند فعالیت های خود را در زمینه های تحقیقاتی، فناوری و آموزشی در آن انجام دهند.

در حال حاضر 58 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 135 شرکت و واحد فناور و 400 فارغ التحصیل IT و ICT از فوق دیپلم تا دکترا در استان وجود دارد.

احداث این شهرک گام مهمی در ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از ظرفیت اساتید دانشگاهی و دانشجویان استان در ارائه خدمات مدرن مبتنی بر فناوری اطلاعات دارد.

انتهای پیام/ک

عملیات زیرساختی نخستین  پارک IT شرق کشور در بیرجند آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.