سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت آمریکا از بازگشایی ترافیک هوایی بین‌المللی کره شمالی

آمریکا مانع از تلاش‌های سازمان ملل برای بهبود بخشی از ترافیک هوایی کره شمالی و بازگشایی بخشی از مسیر‌های بین المللی این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد آمریکا مانع از تلاش‌های سازمان ملل برای بهبود بخشی از ترافیک هوایی کره شمالی و بازگشایی مسیر‌های بین المللی این کشور به روی پرواز‌های خارجی شده است.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفته است که این اقدام واشنگتن بخشی از تلاش‌های این کشور برای حفظ فشار تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ در آستانه دیدار دوم میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه در ویتنام است.

براساس این گزارش، واشنگتن به دنبال دریافت تعهدات محکم از سوی کره شمالی برای کنار گذاشتن برنامه اتمی خود در قبال برداشته شدن تحریم‌های سفت وسخت علیه این کشور است.

سازمان هواپیمایی بین المللی وابسته به سازمان ملل (ایکائو) طی ماه‌های اخیر به دنبال بازگشایی یک مسیر هوایی است که بخشی از آن از حریم هوایی کره شمالی و کره جنوبی می‌گذرد.

درحال حاضر هواپیما‌های خارجی مجبور هستند مسیر‌های غیرمستقیمی را برای عبور نکردن از حریم هوایی شمالی انتخاب کنند.

پیش از این برخی هواپیما‌های مسافربری با تهدید پرتاب‌های موشکی کره شمالی مواجه بودند و به همین دلیل مسیر پرواز‌های خود را از کره شمالی دور کردند.

رویترز نوشت، اگر این مسیر امن برقرار شود خطوط هواپیمایی بین‌المللی در مسیر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی می‌توانند صرفه جویی زیای در سوخت و وقت داشته باشند و کره شمالی نیز می‌تواند صنعت هواپیمایی خود را تا حدودی احیا کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.