سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی عنوان کرد؛

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی در قم/یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و حوزه‌های علمیه جامعه المصطفی است

حجت المسلمین شاکری گفت:بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیث جامعه المصطفی باحضور۱۱هزار قرآن پژوه ۵ اسفندماه امسال در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جامعه المصطفی برگزار شد،گفت:جشنواره قرآنی در سطح بین‌المللی هر سال در جامعه المصطفی رقم خورده و آثار و برکات قابل توجهی نیز به بار آورده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۳۰ ملیت دنیا در جامعه المصطفی مشغول تحصیل بوده و در خارج از کشور نیز ده‌ها نهاد وابسته به این مرکز وجود دارد.

وی اضافه کرد: همزمان با چهل سالگی انقلاب، جامعه‌المصطفی نیز وارد چهلمین سال فعالیت خود شده است، جامعه المصطفی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و حوزه‌های علمیه است.

شاکری با اشاره به موسسات قرآنی وابسته به جامعه‌المصطفی اضافه کرد: بالغ بر ۵۰۰ مرکز قرآنی وابسته به المصطفی در سطح دنیا مشغول فعالیت هستند. جشنواره قرآنی در نوع خود نمایشی از بود‌ها و ظرفیت‌هایی بوده که در این مرکز درحال رقم خوردن است، جشنواره قرآنی نمودی از بود‌های قرانی است.

وی تاکید کرد: امسال بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت، معرفی ظرفیت‌های حوزه و جامعه المصطفی در حوزه قرآن و حدیث، دریافت بازخورد‌های قرآنی و حدیثی و ارتقای سطح دینی در سایه سار قرآن و حدیث برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به حضور خانواده‌های المصطفی در جشنواره قرآنی یادآورشد: سطح برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآنی در سطح تمام دانشجویان و کارکنان برگزار میشود. این جشنواره در دو بخش اصلی معارف و مهارت‌های قرآنی برگزار و مطالعات قرآنی، نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی و تفسیر از مهمترین محور‌های بخش معرفتی و معارفی است.

وی ابراز کرد: از زمان ورود طلاب به المصطفی ۶ واحد ویژه قرآنی امورش داده می شود تا از این طریق فارغ‌التحصیلان این مرکز مشکلی از نظر قرآنی نداشته باشد. یکی از حوزه‌های دانشی جدید المصطفی توسعه حفظ قرآن کریم بوده که با قدرت زیادی در حال انجام است، برای نخستین بار مبحث اجازات قرآنی در سطح حوزه‌های علمی شیعی امکان پذیرشده است.

شاکری ادامه داد: در بخش مهارتی قرآن نیز هشت رشته درنظرگرفته شده است، ۱۱ هزار شرکت کننده از ۷۹ ملیت برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند. متاسفانه کاهش بودجه‌های المصطفی سبب شده تا امکان برگزاری جشنواره قرآنی در سال‌های آینده در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: ساماندهی مراکز قرآنی یکی از رویکرد‌های مهمی بوده که از امسال آغاز شده و به زودی تمام مراکز قرآنی شناسنامه دار می شوند. کتاب چهل سالگی قرآن در بیست و چهارمین جشنواره قرآنی رونمایی می شود.

انتهای پیام/ح

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی در قم برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.