سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسبت اینستکس با تحریم های آمریکا چیست؟ +اینفوگرافیک

اینفوگرافیکی پیرامون ارتباط اینستکس (کانال مالی با اروپا) با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سابقه عهدشکنی آمریکا و اروپا در طول سالیان مذاکره با کشورمان، از مذاکرات سعدآباد گرفته تا همین برجام، آنچنان چهره‌ ناموجه و غیرقابل اعتمادی از آنها برای ما به ارمغان آورده که در دوران فعلی حتی آن عده از سینه‌چاکان مدافع غرب در داخل و کسانی که امور کشور را منحصر در مذاکره با آمریکا می‌دیدند، امیدشان نسبت به هرگونه مذاکره و تعامل با غرب به کلی مخدوش شده است.

بیش از دو هفته پیش بود که شبکه خبری ان‌دی‌آر آلمان از تشکیل رسمی کانال تبادل مالی با ایران خبر داد. ظاهراً فرانسه میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و لوازم پزشکی را در بر می‌گیرد و دامنه فعالیت آن می‌تواند گسترش یابد. اما محل سوال و شبهه در این میان چرایی و علت راه‌اندازی instex در شرایط فعلی است؛ آیا اروپا قصد دارد این کانال مالی را که دارای ظاهری خیرخواهانه است به عنوان پیش زمینه‌ای برای تحمیل مجموعه وسیعی از تعهدات خطرناک به کشورمان وارد کند؟

در ادامه اینفوگرافیکی پیرامون ارتباط اینستکس (کانال مالی با اروپا) با تحریم‌های کشور ایالات متحده آمریکا را مشاهده می‌کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.