سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عریقات: رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلاش برای از بین بردن تشکیلات خودگردان هستند

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلاش برای از بین بردن تشکیلات خودگردان هستند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین [ساف]، امروز یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلاش برای از بین بردن تشکیلات خودگردان مستقر در رام‌الله هستند.

او در مصاحبه با رادیو فلسطین گفت: قصد رژیم صهیونیستی برای قطع بودجه مالی [سازمان ملل برای] تشکیلات خودگردان بخشی از طرح اسرائیلی-آمریکایی است که هدف آن از بین بردن این تشکیلات است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تمامی توافقنامه‌های امضا شده با این سازمان را زیر پا گذاشته است، افزود: تخریب زمین‌های کشاورزی، ویرانسازی خانه‌های فلسطینی‌ها و پاکسازی قومی، و تشدید ساخت و ساز‌ها در محلات فلسطینی نشین بخشی از برنامه این رژیم برای نابود کردن سازمان است.

عریقات پیشتر در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه یک فعال فلسطینی، گفته بود این اقدام جنایت جنگی است و می‌تواند سبب ایجاد خشونت‌های بیشتر در غزه و کرانه باختری شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وعده خود برای انتقال سفارت این کشور به قدس را عملی کرد، ساف مخالفت خود را با میان‌جیگری آمریکا در «مذاکرات صلح» رد کرد. این در حالی است که دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد از طرح موسوم به «معامله قرن» (نقشه شوم واشنگتن برای فلسطین) پس از انتخابات رژیم صهیونیستی رونمایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.