سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جغتایی مطرح کرد؛

اولین پردیس مغز افتتاح می‌شود/ برگزاری هفته آگاهی از مغز با هدف توجه به بیماری‌های مغزی

دبیر علمی هفته آگاهی از مغز گفت: اولین پردیس مغز ایران همزمان با هفته آگاهی از مغز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی جغتایی دبیر علمی هفته آگاهی از مغز در نشست خبری این هفته که امروز در محل ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و کارکرد‌های مغز بیان کرد: پس از گذشت سال‌ها بشر توانسته است ساختار و کارکرد مغز در حالت بیماری را به درستی شناسایی کند و امروزه تفکرات اشتباهی که درباره مغز وجود داشت از بین رفتند.

جغتایی گفت: زمانی که تحقیقات فناوری آغاز شد، سازمان‌ها و انجمن‌های علمی برای تحقیق درباره بحث مطالعات مغزی ایجاد شدند و به دنبال این موضوع یک مؤسسه علمی در آمریکا به وجود آمد و هفته آگاهی از مغز را تدوین کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ کشور به این کمپین و هفته پیوسته‌اند و طی سال‌های گذشته قدم‌های خوبی در حوزه مغزی برداشته شده است و به دنبال این موضوع ستاد علوم شناختی هم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وجود آمد.

۵۰  هزار دانش آموز تحت آموزش‌های علوم شناختی

دبیر علمی هفته آگاهی از مغز با اشاره به ایجاد ۴۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقات عصب شناسی در کشور، گفت: در کنار این مراکز تحقیقاتی آموزش و پرورش هم وارد عمل شده است و در حال حاضر ۵۰ هزار دانش آموز تحت آموزش‌های علوم شناختی قرار گرفته‌اند.

جغتایی درباره انجمن‌های مغز و علوم شناختی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ انجمن مغز و علوم شناختی در کشور ترویج شده و کار آن‌ها ترویج علوم مختلف است.

وی با اشاره به حضور وزارت آموزش و پرورش در حوزه علوم شناختی گفت: این وزارتخانه به عنوان یکی از مجریان پیشبرد برنامه‌های مغزی شناخته می‌شود و کار سیاست‌گذاری را انجام می‌دهد.

دبیر علمی هفته آگاهی از مغز با اشاره به افتتاح پردیس مغز گفت: هشت اسفند ماه و همزمان با آغاز هفته آگاهی از مغز پردیس مغز ایران در باغ کتاب تهران افتتاح می‌شود.

جغتایی با اشاره به اهداف هفته آگاهی از مغز اظهار کرد: این هفته با هدف توجه به مغز و پیشگیری از بیماری‌های مغزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.