سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حناچی به زودی گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری را ارائه می‌دهد/ بودجه سال آینده تا ۱۰ اسفند به صحن شورا می‌آید

رئیس شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۹۸ تا ۱۰ اسفند به صحن شورا می‌آید.
 
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در یکصد و بیست و چهارم جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به مصوبات امروز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز شورای شهر تهران به دلیل برگزاری جلسه هم اندیشی صبح امروز با شهردار تهران، با تأخیر شروع شد.

وی افزود: جلسه هم اندیشی مربوط به گزارشی بود که شهردار تهران درباره وضعیت شهر تهران ارائه کرد و گزارش ۱۰۰ روزه خود را هم در هفته آینده به شورا ارائه می‌دهد و در صحن حضور خواهد یافت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه نظرات وی را در خصوص دادگاه میرلوحی و خداکرمی هم مطرح کرده‌ام و از نوع رفتاری که در حال انجام است، انتقاد کردم.

وی با بیان اینکه جلسه امروز با بند‌های مربوط به باغات شروع شد، افزود: در ادامه بحث تأخیر در پرداخت جریمه‌هایی که باید به شهرداری داده شود، بررسی و این لایحه کاملاً لغو شد.

هاشمی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث خانه موزه‌ها بود و همین رابطه خانه موزه سیمین و جلال بررسی شد، تصریح کرد: بحث قیمت‌گذاری برای ورود به این خانه‌ها بررسی و مقرر شد که ورودیه اخذ شود.

وی افزود: مورد دیگر مربوط به نمایندگی در کمیته نورپردازی بود که این مورد هم در شورا بررسی و تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که به همراه شهردار تهران از یکی از شرکت‌های صنایع دفاعی داشتند، تصریح کرد: این شرکت در ساخت باتری‌های لیتیومی که در وسایل نقلیه استفاده می‌شوند، فعال شده‌اند و امکان تولید باتری را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: در اجرا با شرکت‌هایی رو به رو شدیم که موتور را هم می‌توانند طراحی کنند و حتی شرکت‌هایی بودند که می‌توانستند به راحتی بدنه موتورسیکلت را هم بسازند، لذا بازدید از این مجموعه نشان داد که ما کاملاً توانایی ساخت موتوربرقی را داریم و می‌توانیم آن را افزایش دهیم و اگر به سرعت انجام شود، هم منجر به تولید شغل، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و آلودگی کمتر می‌شود و من به آقای حناچی توصیه کردیم که از وزارت نفت، وزارت صنعت، شهرداری و بانک‌ها بخواهد که وظایف خود را انجام دهند که امکان استفاده از خودرو‌ها، تاکسی‌ها، موتور‌ها و اتوبوس‌های برقی فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص علت عملیاتی نشدن تفاهم‌نامه‌ای که میان شهردار تهران و وزیر نفت امضا شد، گفت: شرکت نفت همیشه فعالیت‌ها را رصد می‌کند و بعد از راستی آزمایی پرداختی‌های خود را انجام می‌دهد، لذا باید دید که آیا وزارت نفت راستی آزمایی کرده است یا خیر.

وی در خصوص بودجه ۹۸ افزود: بودجه به کمیسیون‌ها ارجاع داده شده و زمان ارائه پیشنهاد کمیسیون هم به پایان رسیده است و به زودی نظر کمیسیون به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود و در نهایت آن را به صحن می‌آوریم و من فکر می‌کنم تا ۱۰ اسفند بودجه را به صحن بیاوریم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری گفت: روشی که ما به شهرداری گفتیم، روش مشخصی بر اساس هایتو بود و از این طریق بدهی ۸۰ درصد پیمانکارانی که ۲۰ درصد هزینه را دارند، پرداخت می‌شود تا از تعداد بدهکاران شهرداری کم شود و با آن‌هایی که ۲۰ درصد را تشکیل می‌دهند، مذاکره شود تا در صورت لزوم با استفاده از بودجه غیر نقدی پرداخت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.