سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگرد:

کسانی که مسئولیت دارند فرصت هارا بهینه کنند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری استان کرمانشاه:کسانی که مسئولیت دارند بدانندمدیر فرصت مردم هستندو باید فرصت‌ها را بهینه کنند تا چقدر موجب بهبود زتدگی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، در نشست مشترک بین مسئولان استان کرمانشاه ،جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت:از محوریت استان کرمانشاه در حوزه فناوری کشور عراق استقبال می‌کنیم.

وی گفت: در کرمانشاه طرفیت دانشی و خلاقی استان بسیار بالاست اولین ازمایشگاه معماری استانی در همین استان کرمانشاه راه اندازی شد.

وی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:کسانی که مسیولیت دارند بدانند مدیر فرصت مردم هستند و باید فرصت هارا بهینه کنند و باید بدانند تا چقدر موجب بهبود زتدگی مردم هستند.

وی با اشاره به آفت تاخیر توسعه در جامعه گفت:اکنون روی همه گوشی‌ها دو مکابایت را می‌توانند دریافت کنند، اما این توسعه باید زودتر اتفاق می‌افتاد و تاخیر در توسعه آفت هست و هنه در این تاخیر دخیل هستند.

وی با بیان اینکه حوزه دانش بنیان و‌ای تی حوزه پیش ران است و حوزه دکور نیست چرا که بقبه حوزه‌ها را با خود می‌کشد و به عنوان پیش قراول است که البته هزینه و ریسک نیز در بردارد.
جهانگرد بیان کرد:نطام مدیریت و نواوری در پارک‌ها نطامی است باید بین محیط نو اوری و بازار پل ارتباطی ایجاد کند و باید بتواند ظرفیت کمک کننده قابل اطمینان ایجاد کند.
وی افزود قانون ساخت یافته‌ای که بازار را تعیین کند نیست وقتی نت ورک به وجود می‌آید باید از حالت محلی به ملی تبدیل شود و تعادلی بین این دو ایجاد کرد که باید در رفتار مدیران محلی اقتصاد دیجیتال تعبیه شود و بتوانند ان را منتقل کنند.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات به پارک‌ها گفت:این آمادگی را داریم که منابع بیشتری به پارک‌ها اختصاص یابد و مصوبه‌ای است که چند روز گدشته تایید شده و تسعیلات تا ۹ برابر افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه عم بی پایانی برای عزیزان حادثه تروریستی خاش داریم گفت:عده‌ای با این تفکر که در کشور سهمی ندارند دست به این گونه اقدامات می‌زنند هنه دریک کشور سهم دارند اگر جامعه و گروهی احساس کنند که سهمی ندارند خطرناک است و باید مراقب باشیم که این اتفاق نیافت

دو شتاب دهنده در زمینه شیمی و زیست فناوری راه اندازی می‌شود

بهرام بادکو رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در دیدار با معاون وزیر ارتباطات جهان گرد گفت: توسعه مبانی شرکت‌های خصوصی در اکو سیستم زیست بومی از اولویت هاست و در زمینه آی تی نیز توفیقاتی داشتیم.

وی گفت:با همکاری شرکت‌های خصوصی اولین شتاب دهنده تیک شکل گرفت و بنا داریم دو شتاب دهنده شیمی با توجه به اینکه دانشگاه رازی قطب شیمی کشور است و شتاب دهنده زیست فناوری باتوجه به قطب بودن دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد برای توسعه این زیست بوم‌ها نقشه راه تهیه کردیم تا بتوانیم با همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم وشرکت‌های بیشتری در حوزه مرتبط ایجاد کنیم.

وی هم چنین از ساخت ساختمان پارک و علم و فناوری با مساحت ۲۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: این پروزه در حال تکمیل است وبنا داریم با تکمیل هر فاز بهره برداری آعاز شود و هم چنین در گام اول پنج طبقه پارک به بهره برداری رسید.

در شهرستان‌ها نیز شاهد عدالت توزیع فناوری بودیم و بخش خصوصی در این شهرستان‌ها متولی بودند و حتی در شهرستان‌های زلزله زده نیز فعالیت آغاز شده است

استان کرمانشاه ظرفیت ورود به بازار کشور‌های همسایه به عنوان معین دارد

علیخانی رییس نظام صنفی استان کرمانشاه گفت: در حوزه فناوری اطلاعات از وزارت خانه انتظار داریم که استان کرمانشاه را به عنوان معین به ورد بازار‌های کشور‌های همسایه بپذیرند.

وی گفت:استان کرمانشاه بیشترین مرز با کشور عراق دارد و هم جنین اقلیم کردستان نیز می‌تواتد به لحاظ تزدیک زبان‌ها فرصت مناسبی برای استان کرمانشاه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:در گدشته ۶۰ شرکت عضو نظام صنفی بودند، اما اکنون به ۱۲۰ شرکت افزایش یافته و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شاعل بیمه شده در این شرکت‌ها هستند.

علیخانی بیان کرد: در سال ۹۷ دیدگاه نطام صنفی به این سمت و سو است که نگاه توسعه کسب و کار‌ها بیشتر از اپراتور‌ها باشد.

وی بیان کرد: نظام صنفی به عنوان سازمان فعال کشور انتخاب شد و هم چنین نظام صنفی در شورا گفتگو و شورای اشتعال یک کرسی دارد.

وی بیان کرد:نگاه و تمرکز اطلاعاتی بیشتر درشهر‌های اصفهان و تهران است و، اما دانشگاه‌های کرمانشاه نیز مانند دانشگاه رازی و پارک علم و بناوری طرفیت‌های خوبی دارند و انتطار داریم با حمایت‌های بیشتر پژوهش‌های حوزه‌های فناوری اطلاعات در استان پیش ببریم.

استان کرمانشاه به فیبر نوری مجهز شد

بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان کرمانشاه داریم گفت:تمام شهرستان‌ها به فناوری فیبر نوری و تری جی و عر جی مجهز هستند

وی گفت:۲۱ شهرک صنعتی در استان داریم که ۱۹ شهرک به بهره برداری رسیده است که به فیبر نوری متصل هستند.

بهنیا بیان کرد:۹۸ درصد جاده‌ها تحت پوشش هستند وجاده‌های فرعی و بیشتر روستا‌ها نیز پوشش موبایلی و اینترنت دارند.

وی با اشاره به لزوم حمایت و فصاسازی کسب و کار‌ها گفت: درصدد هستیم که تمام تشکل‌ها و سازمان‌ها را برای گسترش کسب و کار‌ها به میدان آوریم.

وی افزود ۱۱ هسته در دانشکاه‌های مختلف استان داریم موجب توانمندی دانشجویان خواهد شد.

وی ادامه داد:۱۱۲ طرح در خصوص کسب و کار‌های نوپا ارایه شد که ۵۷ طرح تایید شد و از این میان ۲۶ طرح تسهیلات خولی در یافت کردند.

بهنیا افزود:۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتند که رقم خوبی در کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام / ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.