سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الخلیج آنلاین گزارش داد؛

سفر آسیایی ولیعهد عربستان شروع‌نشده با شکست روبه‌رو شد

سفر محمد بن سلمان به مالزی و اندونزی لغو و عزیمتش به پاکستان نیز یک روز به تاخیر افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، سفر دوره‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به آسیا با شکست روبه‌رو شده است، از آنجاکه سفر وی به مالزی و اندونزی لغو شده و سفرش به پاکستان نیز یک روز به تاخیر افتاده است.

این در حالی است که اعتراضات علیه وی به سبب متهم شدن به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در شهر استانبول ترکیه در اوائل اکتبر سال گذشته، ادامه دارد. دیروز مالزی و اندونزی اعلام کردند سفر بن سلمان به این دو کشور به درخواست عربستان تا زمان نامعلومی به تاخیر افتاده است. دو دولت در این زمینه اظهارنظری نکردند.

 پاکستان نیز اعلام کرد سفر ولیعهد سعودی که قرار بود روز شنبه انجام شود بدون بیان علل آن، به تاخیر افتاد. برخی شواهد نشان می‌دهد به تاخیر افتادن این سفر مربوط به طرح‌های مقامات پاکستان برای مقابله با مخالفت مردمی با سفر بن سلمان است.


بیشتر بخوانید: ریخت و پاش‌ بن سلمان برای سفر دو روزه به پاکستان!


براساس سندی که وزارت کشور پاکستان روز جمعه منتشر کرد پلیس پاکستان طرحی را تقدیم کرد که بیش از نوزده هزار حساب شخصی در فیسبوک و بیست هزار حساب شخصی در توئیتر بسته شود تا خدشه‌ای به این سفر وارد نشود. در این میان پیش‌بینی شده است تظاهراتی در مخالفت با سفر دوره‌ای بن سلمان به آسیا برگزار شود. این در حالی است که جامعه بین‌المللی از بن سلمان به سبب دخالتش در جنایت قتل خاشقجی خشمگین است.

بن سلمان به سبب دست داشتن تیم نزدیک به وی در جنایت ترور خاشقجی با انتقادات شدید بین‌المللی روبه‌رو است. همچنین ولیعهد سعودی و کشورش با موجی از انتقادات به سبب نقش عربستان در جنگ یمن مواجه هستند. این جنگ صد‌ها هزار کشته و مجروح بر جای گذاشته است و میلیون‌ها نفر نیز آواره شده‌اند.

یادآور می‌شود این نخستین بار نیست که اعتراضاتی علیه سفر بن سلمان برگزار می‌شود. پیش از این نیز در پی اعتراضات در مراکش، این کشور نیز سفر بن سلمان را لغو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.