سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ لفظی آنگلا مرکل و مایک پنس

رد پیشنهاد آلمان برای ورود روسیه به همکاری‌های سیاسی در جهان از سوی آمریکا

معاون رئیس‌جمهور آمریکا، پیشنهاد صدراعظم آلمان برای ورود روسیه به همکاری‌های سیاسی در جهان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در گفتگو‌های خصوصی در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدگاه‌های متضاد خود را درباره چگونگی برخورد با بحران‌های جهان مطرح کردند.

پنس در کنفرانس امنیتی مونیخ کشور‌های اروپایی را بر سر مسائل ایران و ونزوئلا سرزنش کرد و در حمله‌ای تازه به متحدان سنتی واشنگتن، درخواست آنگلا مرکل را برای ورود روسیه به همکاری‌های سیاسی در جهان رد کرد.

صدراعظم آلمان در جلسه پرسش و پاسخ افزود حذف کردن روسیه از نظر سیاسی در مناسبات جهان اشتباه خواهد بود؛ اما پنس در پاسخ اظهار داشت واشنگتن هنوز روسیه را مسئول اشغال اوکراین در سال ۲۰۱۴ می‌داند و آنچه غرب می‌گوید تلاش برای بی‌ثبات کردن این کشور از طریق حملات سایبری و عملیات مخفی است.

در مقابل، مرکل با رد درخواست پنس تاکید کرد «از نظر جغرافیایی، منافع اروپا اجازه نمی‌دهد تمام روابط با روسیه قطع شود».

پنس از شرکای اروپایی خود خواست از توافق برجام خارج شوند. وی ادعا کرد: «زمان آن برای شرکای اروپایی ما فرا رسیده است که از توافق هسته‌ای فاجعه‌آمیز با ایران خارج شوند». اما این درخواست با واکنش منفی مقامات اروپایی روبه‌رو شده است.

پیش از این، نماینده پارلمان فرانسه نیز که ریاست گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران را نیز برعهده دارد در صفحه شخصی خود در توئیتر مخالفتش با درخواست مایک پنس، معاون دونالد ترامپ برای خارج شدن اروپایی‌ها از برجام را اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.