سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ آسمان تهران صاف است

امروز بارش برف و باران در خراسان شمالی و رضوی، رگبار باران و گاهی رعد و برق وزش باد در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا سه شنبه جو کشور تحت تاثیر چند سامانه بارشی قرار خواهد گرفت. امروز بارش برف و باران در خراسان شمالی، خراسان رضوی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال هرمزگان، استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش بینی می‌شود که این سامانه آخر وقت از کشور خارج می‌شود.

طی امروز و فردا تحت تاثیر از موجی دیگر در دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب آذربایجان غربی، شمال و شرق خوزستان، غرب و مرکز کرمانشاه، نقاطی از استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ومرکزی همراه با کاهش نسبی دما، بارش باران و برف، وزش باد، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، که گرفتگی و اختلال در تردد از گردنه‌های کوهستانی و برفگیر پیش بینی می‌شود.

همچنین روز دوشنبه توام با آسمانی صاف تا نیمه ابری، در سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش دمای موقتی حدود ۳ تا ۶ درجه مورد انتظار است، اما از روز سه شنبه به سرعت با شمالی شدن جریانات هوا در اطراف زمین علاوه بر متلاطم شدن دریا، بارش و کاهش دما در کرانه‌های دریای خزر آغاز می‌شود.

امروز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و شمال استان اسفهان در طول روز توام با سلامت در شاخص کیفیت هوا، وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود و همچنین یکشنبه تا صبح دوشنبه، آب‌ها در مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود. امروز در نقاط دور از ساحل ارتفاع موج بیشینه تا ۲۱۰ سانتی متر می‌رسد و در جزایر خلیج فارس از جمله کیش، لاوان و جنوب جزیره قشم میزان سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام/

آخرین وضع آب و هوای کشور در ۲۸ بهمن ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.