سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در موافقت با کلیات بودجه ۹۸:

دولت در تدوین بودجه با محدودیت‌های پنهان و آشکار روبه رو بوده است

نماینده اردکان گفت: اعتماد مردم به حاکمیت کلید رفع تمام مشکلات است و کشور را در مقابل توطئه‌ها بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا تابش نماینده اردکان جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۷ بهمن) مجلس و در موافقت با کلیات بودجه ۹۸، گفت: در شرایط حساس امروز کشور بودجه تنها یک سند مالی نیست و رد یا تأیید آن از نظر امنیت ملی حائز اهمیت است.

وی افزود: ما در تصویب بودجه برای تقویت بنیه دفاعی به صورت کاملا شفاف ۲۴ هزار میلیارد تومان لحاظ کرده‌ایم؛ در کجای این دنیا این گونه است؟

تابش تصریح کرد: اگر بخش خصوصی از دولت طلبی دارد می‌تواند درخواست کند تا معادل آن نفت بگیرد.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: یکی از نکات مثبت بودجه سال ۹۸ رشد ۲۰ درصدی حقوق کارمندان بوده و ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز به منظور کالا‌های اساسی تخصیص یافته است، همچنین سطح معافیت از مالیات حقوق کارمندان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ به شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی توجه خاصی شده و اگر ما بخواهیم هر آنچه که خوب است را در بودجه کشور لحاظ کنیم باید به رشد نقدینگی و افزایش تورم نیز توجه کنیم؛ لذا این بودجه در شرایط سختی به مجلس تقدیم شده است و ما مدعی نیستیم که اشکالی ندارد.

تابش بیان کرد: بودجه سال ۹۸ در شرایطی به مجلس تقدیم شده که شاهد کاهش فروش یک ملیون بشکه نفت در روز هستیم و به دلیل فشار بر مردم امکان افزایش درآمد‌های مالیاتی و گمرکی نیز میسر نیست.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه کشور تأکید دارند، اما باید توجه شود که دولت در تدوین بودجه سال آینده با محدودیت‌های پنهان و آشکاری مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: علی رغم آن که انتقاد‌های جدی به بودجه سال آینده وارد است از نمایندگان می‌خواهم که با رأی به کلیات آن مردم را از سرگردانی نجات دهند.

تابش بیان کرد: از مردم عذرخواهی می‌کنیم که نتوانسته بودیم متناسب با اختیارات آن عمل کنیم و صدای شکستن استخوان اقشار ضعیف را زیر فشار‌های مالی می‌شنویم و رنج فارع التحصیلان بیکار و صنعتگران را درک می‌کنیم، اما در شرایط فعلی رأی به کلیات بودجه لازم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.