سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان از احتمال عملیات نظامی مشترک ایران، روسیه و ترکیه در ادلب خبر داد

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور، ایران و روسیه ممکن است در صورت لزوم عملیات نظامی مشترکی را علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه صورت دهند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا، مسکو و تهران ممکن است در صورت لزوم، عملیات نظامی مشترکی را علیه گروه‌های مسلح در استان ادلب سوریه صورت دهند.

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی وعده داد که آن‌ها به تلاش خود برای اجرای کامل پروتکل مسکو-آنکارا که سبب ایجاد آتش‌بس موقت میان دولت سوریه و گروه‌های تروریستی شده، ادامه خواهند داد.

اردوغان در مسیر بازگشت از نشست سوچی در روسیه که با حضور همتایان ایرانی و روس او در ۱۴ فوریه برگزار شد، گفت: در چارچوب تحولات، عملیات مشترک می‌تواند در هر زمانی برگزار شود. هیچ مانعی برای اینکار وجود ندارد. اقدامات فعلی به منظور ایجاد آسایش، شادی و رفاه مردم در ادلب است. آنچه برای ما ضرورت دارد تامین امنیت مردم ادلب است.

در نشست سوچی که با حضور اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برگزار شد، طرفین به بحث درباره موضوع ادلب پرداختند. در این نشست مقامات ترکیه، روسیه و ایران بر در پیش گرفتن اقدامات جدی علیه گروه تحریرالشام و دیگر گروه‌های تروریستی در ادلب، که به طور کامل به پروتکل آتش بس به طور کامل پایبند نباشند، تاکید کردند.

اردوغان بدون اشاره به اقداماتی که قرار است در پیش گرفته شود، بر یک توافق سه جانبه برای انجام عملیات مشترک تاکید کرد. رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد هر سه کشور تمایل به ادامه اجرای پروتکل را دارند و با مقامات نظامی روسیه و ترکیه برای دستیابی به این هدف به توافق رسیدند. بنا به گزارش‌ها، روسیه به ترکیه پیشنهاد کرده است دو کشور عملیاتی مشترک بر ضد برخی از گروه‌های مسلح از جمله هیئت تحریرالشام که از نظر آنکارا مسئول تشدید خشونت‌ها در منطقه است، انجام دهند.

در نشست سوچی درباره تشدید خشونت‌ها در ادلب سوریه، روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و تلاش‌های صورت گرفته برای کمیته مسئول تدوین و تصویب قانون اساسی جدید سوریه گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

احتمال آغاز عملیات نظامی مشترک ایران، روسیه و ترکیه در ادلب

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.