سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردارحق طلب؛

ترویج فرهنگ دفاع مقدس اثرگذار بوده است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت: داوطلبی برای دفاع ازحرم و وطن بین جوانان، نتیجه ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار احمد حق‌طلب رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت:امروز اگر جوانان ما داوطلب برای حضور در جبهه‌های هزاران کیلومتر دورتر از ایران جهت مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت هستند، به واسطه فعالیت‌هایی است که سال‌های گذشته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است.

 وی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مردم استان کرمان را مردمانی فرهیخته دانست و تصریح کرد: استان کرمان با وجود مردم فرهیخته و خانواده معظم شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مسؤولان بلندهمت، برای دومین بار توفیق برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را داشته است.

وی افزود: اکنون نیز میزبان نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت می‌باشد.

سردار حق طلب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت:: مقام معظم رهبری بر تالیف، نشر، توزیع کتاب‌های دفاع مقدس دارند و اخیرا نیز مرحله سخت‌تر و مهمتری بیان کردند که تلاش شود محتوای این کتاب‌ها به ذهن مخاطبان جوان رسانده شود و صرفا نباید به تالیف، نشر و توزیع کتاب بسنده شود.

وی توجه به نقش جوان در نظام جمهوری اسلامی برای ورود به دهه پنجم انقلاب و استفاده از فرهنگ دفاع مقدس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند.

وی تقریظ ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری را نشان دهنده عنایت و توجه ایشان را به این موضوع دانست و بیان کرد: امروز اگر جوانان ما داوطلب برای حضور در جبهه‌های هزاران کیلومتر دورتر از ایران جهت مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت هستند، به واسطه فعالیت‌هایی است که سال‌های گذشته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور افزود: یکی از ابزار ترویجی فرهنگ دفاع مقدس، نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس است، البته برگزاری یادمان‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس موثر است.

وی راهکار آنچه که امروز نیازمند جامعه ما در مقابل تهدید‌ها و مشکلات به وجود آمده در منطقه است، را در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: توجه به نقش جوان در نظام جمهوری اسلامی برای ورود به دهه پنجم انقلاب و استفاده از فرهنگ دفاع مقدس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان اینکه در راستای کنگره ۶۵۰۰ شهدای کرمان یک برنامه دو هفته‌ای داریم افزود: این برنامه از امروز آغاز و تا ۹ اسفندماه روز برگزاری کنگره ادامه خواهد داشت.

وی افزود:با برگزاری کنگره برنامه‌ها استمرار دارد، زیرا براساس طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک بازه سه ساله تا ۱۴۰۰ ادامه دارد.

سردار ابوحمزه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب تصریح کرد: این پیام را امام جامعه بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و حماسه باعظمت مردمی به عنوان مدال افتخار به مردم هدیه کرد.

انتهای پیام/ح

استمرار برنامه های کنگره شهدا استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.