سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در مشهد / تقابل هنرمندان تصویرگر اسلواکی و ایرانی

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس مشهد گفت: نمایشگاه تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا با حضور معاون سفیر اسلواکی و جمعی از مسئولان در مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هاشم جلیلی سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس در حاشیه افتتاح نمایشگاه  تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا با بیان اینکه خراسان رضوی چهارمین استانی است که میزبانی این نمایشگاه را بر عهده گرفته است، گفت: در این نمایشگاه ۲۹ تصویرگری از اسلواکی و ۱۳ اثر از ایران حضور دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، ۲۵ اثر تصویرگری جایزه بزرگ نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که مربوط به تصویرگرانی است که موفق به دریافت جایزه این رقابت شده اند.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس گفت: دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا مهمترین و منحصر بفردترین رویداد در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال با هماهنگی انجام شده بین مدیر اجرایی مسابقه دو سالانه تصویرگری و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی فراهم شده تا آثار منتخب این دوسالانه با همکاری سفارت اسلواکی در قالب نمایشگاه در استان‌های مختلف ایران به نمایش گذاشته شود.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس گفت: هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نیز علاقه‌مندان در نشستی تخصصی که در مرکز تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مشهد برگزار شد، با این دوسالانه و اهداف آن بیش‌تر آشنا شدند.

وی افزود: این نمایشگاه که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد و خانه هنرمندان شهرداری مشهد برپا شده است.

نمایشگاه براتیسلاوا از ۲۵ بهمن تا ۱ اسفند در محل نگارخانه چارسوق سالن استاد حسین ترمه‌چی واقع در ضلع غربی بوستان کوه سنگی مشهد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام//آ. ف
 

خراسان رضوی میزبان آثار منتخب تصویر گری براتیسلاوا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.