سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید سلامت فنی هواپیمای سقوط کرده در کاشمر

هواپیمای آموزشی که دیروز در کاشمر سقوط کرد به لحاظ فنی سالم بود و گروهی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور در حال بررسی علت سانحه هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کاویانی مدیر عامل شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: پیش از این پرواز، خلبان جان باخته با یکی دیگر از دانشجویان با همین هواپیما پرواز داشتند.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ دقیقه از پرواز دوم، سقوط هواپیما توسط افراد بومی در منطقه بهاریه به فرودگاه اطلاع داده شد، افزود: پرواز در شرایطی که هواپیما به لحاظ فنی سالم و شرایط آب و هوایی مساعد بوده، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز با ابراز تاسف از بروز این سانحه هوایی که منجر به جان باختن استاد خلبان و دانشجوی خلبانی شد، اظهار داشت: این هواپیما مدل ۲۰۰۸ بوده و تاکنون ۱۲۰ ساعت پرواز داشته و این در حالی است که هواپیما‌های فوق سبک به میزان دو هزار ساعت مجاز به پرواز است.

کاویانی گفت: چکاپ هواپیما مطابق دستورالعمل‌های کارخانه سازنده در دوره‌های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ ساعته انجام شده، به طوری که امکان نقص فنی در هواپیما وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به محض اطلاع از وقوع این سانحه، بلافاصله به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد، تصریح کرد: در کمتر از پنج ساعت گروهی از کارشناسان سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی علت سانحه خودشان را به کاشمر رساندند.

مدیرعامل شرکت کاویان پرواز ترشیز ادامه داد: علت بروز این سانحه هوایی پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.
 

انتهای پیام // ف. ح
 


بررسی علت سانحه هواپیمای سقوط کرده در کاشمر

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.