سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه خبر داد؛

توافق آمریکا و کُرد‌ها برای خروج داعش از شرق فرات

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه از وجود توافقی مخفیانه میان نیرو‌های آمریکایی و کُرد در شرق رود فرات برای خارج کردن تمامی عناصر گروه تروریستی داعش از این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در وبسایت خود نوشت: توافقی میان آمریکا و نیرو‌های دموکراتیک سوریه مبنی بر خروج تمامی عناصر گروه تروریستی داعش از شرق رود فرات در سوریه صورت گرفته است که به موجب آن تاکنون ۲۰۰ نفر از عناصر این گروه تروریستی تسلیم شده‌اند.

این سازمان اعلام کرد: بر اساس توافق صورت گرفته میان آمریکا و کُرد‌ها قرار است ۴۴۰ عنصر گروه تروریستی داعش در قالب دو گروه ۲۰۰ و ۲۴۰ نفری تسلیم شوند و مناطق شرقی فرات را ترک کنند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه نیز تونل‌هایی که تروریست‌های داعش در این منطقه حفر کرده بودند را مورد تفتیش قرار می‌دهند تا عناصری که حاضر به تسلیم نیستند را دستگیر کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که وابسته به معارضان است، اعلام کرد: شب گذشته ۷ کامیون سرپوشیده و یک خودروی مسلح باهمراهی یک خودروی هامر آمریکایی و ۳ آمبولانس به شرق فرات وارد شدند تا دستکم ۲۰۰ عنصر تروریستی با ملیت‌های مختلف را از منطقه خارج کنند.

روز پنج شنبه هفته گذشته گروه اول عناصر داعش شامل ۲۴۰ عنصر از جمله چندین سرکرده این گروه تروریستی به وسیله دو بالگرد آپاچی که متعلق به ائتلاف بین المللی بود از منطقه خارج شدند.

به گفته منابع معتبر، این بزرگترین عملیات خروج عناصر داعش از یک منطقه می‌باشد و حضور خودرو‌های هامر آمریکایی و چندین خودروی مسلح در این انتقال، در زمانی که آمریکا قصد دارد پایان حضور داعش در عراق و سوریه را اعلام کند، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ تا کنون ۶۸۲ نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه، ۱۳۴۰ عنصر تروریستی داعش، ۴۱۷ غیرنظامی در درگیری‌های نظامی و حملات متعدد در شرق هجین و شرق رود فرات کشته شده‌اند. همچنین گروه تروریستی داعش ۷۱۶ عنصر بازداشتی خود را در مقر‌هایش اعدام کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۰:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
توافق دیده بان حقوق بشر سازمان ملل؟!!! و نیروهای دموکراتیک سوریه؟!!!و نیروهای ویژه آمریکا؟!!!آن هم برای خروج تروریستهای داعش از مهلکه؟!!! ویا بعبارتی تحت این پوشش ماستمالیزاسیونی خارج کردن 40تن طلای سوریه به همراه آثار باستانی و عتیقه این کشور؟؟؟؟؟؟ای ترامپ حقه باز مگر سرت برود و جانت را به عزرائیل بدهی تا از این 40تن طلای در دست سران داعش بگذری پس ... خودتی یانکی گاوچران نه افکار عمومی عرصه سیاست بین الملل..........