سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بانک مرکزی:

صاحبنظران در ارائه تحلیل‌های اقتصادی احتیاط کنند

همتی گفت: برخی از تحلیل‌های دور از واقعیت بجز ایجاد نگرانی بیشتر در مردم، ثمره‌ای نداشت و به دوستان اقتصادی توصیه می‌کنم در ارائه تحلیل احتیاط لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اقتصاد به مانند شیمی و فیزیک که بتوان شرایطی مثل خلاء ایجاد کرد و نظریه را محک زد، نیست. اقتصاد حل مشکلات جهان واقعی است و نظریات مربوط به آن نیز در جهان واقع و بر اساس انبوهی از متغیر‌ها تحقق می‌یابد.

وی افزود: بدون داشتن اطلاعات روز و ضروری، ممکن است تحلیل‌هایی انجام دهیم که تحقق نیافتن آن‌ها اعتبار تحلیلگر را زیر سؤال ببرد. این روز‌ها صاحبنظران اقتصادی در مورد تورم، نقدینگی و به خصوص ذخایر ارزی و تزریق ارز و آینده نرخ ارز تحلیل‌هایی مطرح می‌کنند که بعضا حاکی از نداشتن اطلاعات لازم است و نگرانی‌های بی مورد را در بین مردم موجب می‌شود.


بیشتر بخوانید: تمام تلاش خود را صرف تقویت ارزش پول ملی می کنیم/برای تعدیل نرخ دلار برنامه داریم


رئیس کل بانک مرکزی در ادامه نوشت: متأسفانه در شرایط جنگ اقتصادی و بیم از استفاده بدخواهان و سودجویان و علیرغم میل باطنی، برخی اطلاعات اقتصادی و توانایی‌ها قابل ارائه عمومی نیست، لذا به دوستان اقتصادی توصیه می‌کنم در ارائه تحلیل احتیاط لازم را داشته باشند.

همتی ادامه داد: مدت کوتاه چند ماه اخیر نیز نشان داد که برخی از تحلیل‌های دور از واقعیت دوستان بجز ایجاد نگرانی بیشتر در مردم، ثمره‌ای نداشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آقای همتی شما مثل اینکه در این جامعه زندگی نمیکنی وضعیت مردم را درک نمیکنی شاید هم جیبت پر پول است گرانی و تورم را لمس نمیکنی لان در عرض جند روز خودرو 15 تا 20 میلیون گران شد شما مارا توجیه کنید؟
ملکوت
۰۷:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
به مردم حقیقت میگویند .
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اقا همتی فقط برنامه دارن وبس!