سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه‌های سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر؛

تاخیر در اجرای ارکستر ساز‌های ایرانی/ اعتراض خبرنگاران به فراهم نکردن امکانات حداقلی برای آن‌ها

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کنسرت ارکستر ساز‌های ملی به رهبری علی اکبر قربانی و مدیریت هنری فرهاد فخر الدینی، نخستین اجرای تالار وحدت در شب دوم جشنواره موسیقی فجر بود. ارکستر ساز‌های ایرانی با خوانندگی وحید تاج و تکنوازی ویولن امین غفاری اجرا شد.

شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی مدیر دفتر موسیقی از مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

نکته قابل توجه در این اجرا، نواختن قطعات ایرانی بود. در این دوره از جشنواره به آثار فاخر داخلی بیش از آثار خارجی توجه شده است که این موضوع جای تحسین دارد، اما نکته منفی این اجرا و تمامی اجرا‌های جشنواره امسال بی توجهی به خبرنگاران و اهالی رسانه است. متاسفانه از زمان ورود به سالن تا محل استقرار مشکلاتی وجود دارد و امکانات حداقلی برای تولید گزارش خبری، در تالار وحدت فراهم نیست؛ بدترین برخورد‌ها با خبرنگاران صورت می‌گیرد که این مسئله باعث ناراحتی و همچنین اعتراض گسترده اصحاب رسانه شده است.

 ارکستر ساز‌های ایرانی با تاخیر آغاز شد

 اجرای ارکستر ساز‌های ایرانی با چند دقیقه تاخیر در تالار وحدت آغاز شد.

قطعه «ابن سینا» آغازگر کنسرت بود. این اثر از ساخته‌های فرهاد فخرالدینی با تنظیم علی اکبر قربانی است. سپس چهارگاه برای ویولن و ارکستر نواخته شد.قطعه بعدی «لزگینکا» اثر خاچاطوریان موزیسین برجسته کشور از باله گایانه بود.

در ادامه قطعه «موج» با صدای وحید تاج اجرا شد که استقبال فراوان حضار را در پی داشت. فریدون مشیری شاعر این قطعه است. «بهار من» از سروده‌های منیر طا‌ها و موسیقی علی تجویدی با فاصله‌ای کم در ادامه اجرا شد.سپس تکنوازی نقاره و در ادامه همراهی ارکستر از ساخته‌های توفیق علی اف به اجرا رفت.

اجرای قطعه حماسی «شورآفرین میهن» در ادامه با همراهی حضار به بهترین شکل اجرا شد. قطعات حسی، حماسی و نوستالژی «هورا ستکاتو»، «پرواز زنبور عسل»، «به یاد صیاد» و «دگر چه خواهی» یکی پس از دیگری اجرا شدند. پایان بخش این کنسرت قطعه شنیدنی «خاک مهرآیین» سروده‌های اسماعیل فرزانه با آهنگسازی علی اکبر قربانی بود.

به این ترتیب اجرای ارکستر ساز‌های ایرانی در تالار وحدت به پایان رسید.

انتهای پیام/

حاشیه های سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.