سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور پررنگ غرفه ویژه استان اردبیل در بزرگترین آوردگاه گردشگری کشور

سالن ویژه ۲۲۲۰ استان اردبیل در بزرگترین آوردگاه گردشگری کشور طی دو روز گذشته در معرض دید علاقه‌مندان و فعالان عرصه گردشگری در پایتخت ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، طی دو روز گذشته سالن ویژه و غرفه اختصاصی استان اردبیل در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در معرض دید علاقه‌مندان و فعالان عرصه گردشگری و بازدید کنندگان از استان‌های مختلف کشور قرار گرفت.

افتتاحیه این نمایشگاه که بر عهده استان اردبیل بود با اجرای رقص اقوام مختلف ایرانی آغاز شد این مراسم سه شنبه با سخنرانی دکتر علی اصغر مونسان که با حضور وزیر گردشگری عراق و سفرای کشور‌های مختلف و مسوولان کشوری بود، افتتاح شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و ارایه دهنده خدمات گردشگری از سراسر کشور و چندین غرفه نیز از کشور‌های خارجی حضور دارند و جدیدترین خدمات و دست‌آورد‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

اما غرفه استان اردبیل امسال بسیار پررنگ‌تر از سال‌های قبل در این نمایشگاه حضور داشت، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در غرفه‌های جداگانه، معاونت‌های مختلف از جمله معاونت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله ویژگی‌های بارز غرفه استان اردبیل در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بود.

برنامه ریزی استان برای حضور در قله گردشگری کشور

در این خصوص نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل برای اولین بار در فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توانسته یک سالن در نمایشگاه بین المللی گردشگری برای خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این سالن فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: دراین نمایشگاه آیین‌های سنتی اردبیل از قبیل: آیین‌های نوروزی، موسیقی و صنایع دستی استان اردبیل به نمایش گذاشته شده است.

فلاحی تاکید کرد: در کنار این برنامه‌ها در این سالن یک برنامه ریزی واحدی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی در کنار بخش خصوصی برنامه ریزی کرده اند براساس ظرفیت‌های گردشگری در سال استان اربیل بتواند درقله گردشگری کشور حضور یابد.

سرمایه‌گذاری راه برون رفت از رکود گردشگری است

محمد خیاطیان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین در بازدید از غرفه ویژه استان اردبیل تاکید کرد: این استان پتانسیل قابل توجهی در زمینه رشد و توسعه گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: راه برون رفت از رکود در زمینه گردشگری اعتماد سرمایه گذاران به این حوزه می‌باشد، زیرا بازخورد و سود در این حوزه بسیار بیشتر از سایر حوزه‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: تنوع اقلیمی و تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باعث شده تا استان اردبیل به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

کار‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری در استان اردبیل آغاز شده است

همچنین علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز با تاکید بر اینکه کار‌های بسیار خوبی در استان اردبیل آغاز شده است، افزود: تعریف شعار اردبیل بر قله گردشگری کشور هدف و نشانه گذاری خوبی برای توسعه این صنعت در استان اردبیل خواهد بود.

وی گفت: غرفه استان اردبیل در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری بسیار خوب توانسته داشته‌های این استان را در معرض دید عموم قرار دهد و این اولین گام جهت رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: اقداماتی که در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، و معرفی جاذبه‌های گردشگری انجام گرفته است روند بسیار خوبی دارد که باید با همین کیفیت ادامه داشته باشد.

هدف گذاری ما توسعه گردشگری استان اردبیل است

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا پتانسیل استان را به خوبی برای گردشگران معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: به اذعان تمامی بازدید کنندگان و حتی رئیس سازمان میراث فرهنگی غرفه استان اردبیل یکی از بهترین غرفه‌های این نمایشگاه است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اختصاص سالن مجزای هزا رو متری باعث شده است تا تمامی فعالان از جمله بخش خصوصی صنایع دستی و میراث فرهنگی تمامی ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

بهنام جو ادامه داد: همچنین معرفی تمامی شهرستان‌های استان از شمال تا جنوب نیز توانسته در معرفی هرچه بهتر استان اردبیل موثر باشد.

وی اضافه کرد: تاکید ما بر خارج کردن استان از گردشگری فصلی نیز توانسته فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری در گردشگری زمستانی ایجاد کند که این مساله تا دو سال آینده به صورت کامل محقق خواهد شد.

استاندار اردبیل افزود: همچنین هدف گذاری برای سال در حوزه‌های مختلف به غیر از گردشگری از جمله راه آهن و جاده‌های استان نیز می‌تواند مکمل خوبی برای توسعه گردشگری در استان باشد.

بهنام جو گفت: توجه به کشور‌های همسایه به ویژه گردشگران آذری در حوزه گردشگری سلامت و گردشگران عربی در حوزه‌های مختلف نیز می‌تواند باعث افزایش میانگین درآمد مردم استان و توسعه اقتصادی در استان اردبیل باشد.

توسعه گردشگری استان اردبیل با حمایت‌های ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار محترم اردبیل و مسئولان استانی تا چند سال آینده وارد مرحله جدیدتری خواهد شد که تسریع در این روند و همچنین برداشتن گام‌های بتر در این حوزه نیازمند توجه و اهتمام سرمایه گذاران و بخش خصوصی نیز خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.