سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین درآمد حاصل از طرح ترافیک در چه قسمت‌هایی هزینه شد؟

از ابتدای سال تا اول بهمن‌ماه ۹۷، ۲۰۶ میلیارد تومان از محل طرح ترافیک کسب درآمد شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که عوارض طرح ترافیک تاکنون در کجا هزینه شده است، گفت: «بیشتر این پول خرج مترو شده است و در حال حاضر ۱۳ اتوبوس دوکابینه از این محل خریداری شده که در حال شماره‌گذاری است.»

وی به انتشار ۷۰۰میلیارد اوراق مشارکت در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: «باید برای انتشار این اوراق ۱۰۵ میلیارد تومان پول در حساب کارگزاری که اوراق را خریداری کرده بلوکه می‌شد تا اوراق آزاد شود. ۶۰ میلیارد تومان از عوارض طرح ترافیک را در این محل بلوکه کردیم و ۴۵ میلیارد تومان را هم شهرداری پرداخت کرد.»

به گفته پورسیدآقایی ۳۰ میلیارد تومان نقدی به مترو کمک شده و مابقی خرج بهره‌برداری و اتوبوسرانی شده است؛ همچنین مقداری از پول هم خرج اصلاح هندسی معابر شده است.»

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تا اول بهمن‌ماه 97، ۲۰۶ میلیارد تومان از محل طرح ترافیک درآمد کسب کرده‌ایم، گفت:‌ «شهروندان ۳۸۰ میلیارد تومان عوارض بدهکار هستند که اگر بتوانیم بخشی از این طلب‌ها را تا پایان سال وصول کنیم، می‌توانیم تعدادی اتوبوس جدید خریداری کنیم.»


بیشتر بخوانید:سال آینده محدوده زوج و فرد چه تغییراتی خواهد کرد؟


محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران هم درباره میزان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران در سال آینده گفت: «در جلسه مشترکی که بین کمیسیون اجتماعی و حمل‌ونقل شورای شهر تهران برگزار شده از وزارت ارشاد هم دعوت کردیم. همچنین تعدادی هم از مدیران حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رسانه‌های مجازی و معاونت حمل‌ونقل حضور داشتند. توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای تهیه شد و نظرخواهی‌ای صورت گرفت تا اشکالاتی که سال گذشته وجود داشت، امسال مرتفع شود. نگاه ما این است که بیشتر محدودیت ایجاد کنیم تا شهروندان به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی بروند. همچنین افرادی که طرح ترافیک دریافت نمی‌کنند به آنها کارت مترو و اتوبوس داده می‌شود.»

منبع:روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

درآمد طرح ترافیک کجا هزینه شد؟

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.