سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

امدادرسانی به بیش از ۱۵ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از حوادث جوی/ مرگ ۶ نفر بر اثر سیل

رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۱۶ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از حوادث جوی خبر داد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع سیل، برف و کولاک در کشور اظهار کرد: از روز بیستم بهمن ماه تا ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ هزار و ۸ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۳۹۴ تیم به ۱۵ هزار ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند، افزود: همچنین ۳ هزار و ۱۶۲ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۱۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به مرگ ۶ نفر بر اثر وقوع این حوادث گفت: ۳ نفر در شهرستان اسدیه خراسان جنوبی، ۱ نفر در لالی خوزستان، ۱ نفر در میرجاوه سیستان و بلوچستان و ۱ نفر هم در فارس به دلیل گرفتار شدن خودروی سواری در مسیر سیلاب فوت شدند و ۱ نفر نیز در شهرستان رودان هرمزگان مفقود است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۸۶۳ دستگاه خودرو از مسیر برف، ۶۱ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۲۴۲ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ دستگاه چادر، ۳۴۲۰ تخته پتو، ۹۰۰ تخته موکت، ۳۲۰۰ کیلوگرم نایلون، ۱۳۹۲ بسته غذایی، ۳۵۰۰ قوطی کنسرو، ۳۷۰ کیلوگرم حبوبات، ۵۴۰ کیلوگرم روغن و ۳۳۹ بطری آب معدنی در بین مناطق مذکور توزیع شد.

وی افزود: امدادرسانی در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.