سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران در جمع خبرنگاران خبر داد؛

تشدید نظارت تیم‌های بازرسی بر عرضه کالای قاچاق/ با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کنیم

محسنی بندپی گفت: با واحد‌های صنفی که سه مرتبه مرتکب تخلف شده‌اند و نسبت به اجرای قانون مبارزه با کالای قاچاق همکاری لازم را نداشتند، برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان  اظهار کرد: باید قانون را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا کنیم.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد و سیاست استانداری در راستای اخطار تذکر و آگاهی‌بخشی به افراد متخلف در این زمینه است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اشخاصی که اقدام به عرضه پوشاک با برند‌های خارجی کرده بودند از سوی استانداری تهران اخطار و تذکر دریافت کردند، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اخطار‌ها اثربخشی لازم را نداشت موضوع مبارزه با مداخله قانونی مطرح شد و تیم‌هایی به صورت ویژه برای این کار در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: برای مبارزه با قاچاق تیم‌هایی متشکل از وزارت صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، تعزیرات حکومتی و همچنین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری تهران هستند.

محسنی بندپی اظهار کرد: این تیم‌ها پس از شناسایی ۲۵ مجتمع تجاری و ۱۱۳ فروشگاه با ۱۴۰ برند نسبت به تذکرات لازم اعمال قانون اقدام کردند .

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی از این واحد‌ها اهتمام جدی برای جمع آوری کالا‌های قاچاق خود نداشتند و به همین دلیل در این جلسات تصمیماتی در خصوص جمع آوری کالا‌های قاچاق اتخاذ شد.

محسنی بندپی گفت: در این جلسه مقرر شد تعداد تیم‌های بازرسی افزایش پیدا کنند و در ساعت کاری بیشتری نسبت به بازرسی از واحد‌های صنفی اقدام کنند؛ چرا که این فروشگاه‌ها بیشتر در ساعت‌های ۸ شب به بعد به عرضه کالاهایشان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که با واحد‌های صنفی که سه مرتبه مرتکب تخلف شده اند و نسبت به اجرای قانون همکاری لازم را نداشتند برخورد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به صدور رای علیه این واحد‌های صنفی سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

محسنی بندپی گفت: همچنین از دستگاه‌های پنج‌گانه در این تیم‌ها خواسته شد که گزارش مکتوب خود را در زمینه قاچاق کالا ارائه دهند تا مشخص شود دستگاه‌هایی که به عنوان متولی و مسئول کار وظیفه‌ای دارند چنانچه کم کاری انجام دهند، نسبت به تذکرات لازم به این دستگاه‌ها اقدامات لازم نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.