وی افزود: اهداف کلان این برنامهریزی گسترده رسانهای شامل بازنمایی حضور و اتحاد ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سرمایه بیبدیل و انعکاس وجهه مردمی انقلاب اسلامی بود.
معاون امور استانهای رسانه ملی با اشاره به مهمترین سیاستهای محتوایی و رویکردهای برنامهسازی دهه فجر امسال بیان کرد: تبیین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای هویت دینی و بیداری ملتها و ایجاد نشاط و امیدآفرینی بخشی از این سیاستها به شمار میروند.
دارابی با بیان اینکه مهمترین اقدامات صورت گرفته در چند بخش بوده، گفت: در خصوص برنامههای قبل از ۲۲ بهمن باید به تولید ۲۵۰۶ ساعت برنامه از صداوسیمای مراکز، (۱۴۴۰ ساعت در صدا و ۱۰۶۶ ساعت در سیما) با موضوع «دهه مبارک فجر و راهپیمایی روز ۲۲ بهمن» و نیز تولید ۱۱۳۱۲ ساعت برنامه از صداوسیمای مراکز، (۶۶۹۱ ساعت در صدا و ۴۶۲۱ ساعت در سیما) طی یکسال گذشته با موضوع «بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» اشاره کرد.
وی با بیان اینکه دعوت از مسئولان استان و تشریح خدمات نظام بهصورت قابلدرک برای مردم از دیگر برنامههای مراکز استانی به شمار میرود، خاطرنشان کرد: تهیه و پخش گزارشهایی از خانوادههای معظم شهدای استان و شهدای مدافع حرم، مراجع و علما و چهرههای شاخص هر استان از جمله قهرمانان خوشنام، اقوام با لباسها و گویشهای محلی متنوع و اقلیتهای مذهبی به منظور دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نیز تدارک ایستگاههای کودکان برای روز راهپیمایی برخی از اقدامات مراکز صدا و سیما در این ایام بود.
معاون امور استانها با اشاره به دیگر برنامههای مراکز استانی در روزهای قبل از ۲۲ بهمن امسال عنوان کرد: پخش ویدئو کلیپها، نماهنگهای ملی و شورآفرین و برنامههایی با زبان محلی برای دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تهیه و پخش کلیپ و نماهنگهایی از چهل سال راهپیماییهای استانی در سالهای مختلف، تهیه و پخش گزارشهایی از پیشرفتهای استانها، اطلاعرسانی از مکانهای راهپیمایی در استانهای مختلف به صورت زیرنویس و اعلام در برنامههای مختلف و پخش گزیده سخنرانیهای حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا، قبل از برنامههای پرمخاطب، بخشی از عملکرد مراکز به شمار میروند.
دارابی از تولید ۳۷ نماهنگ کیفی ویژه و ۱۶۲ قطعه موسیقی و سرود با موضوع انقلاب اسلامی، وحدت ملی و حماسه حضور مردم با گویشهای مختلف برای پخش از شبکههای سراسری و استانی خبر داد و افزود: پخش برنامه «چهلچراغ» با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در ارتباط مستقیم با مراکز هر شب در دهه مبارک فجر، توسط شبکه شما هم جزو برنامههای پیش از ۲۲ بهمن معاونت امور استانها محسوب میشوند.
دارابی با بیان اینکه در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اعزام ۳۸۷ گروه تولیدی در سیما و اعزام ۲۶۳ گروه تولیدی در صدا بودیم، گفت: این آمار در بخش خبر شامل ۸۰۰ گروه و ۲۲۸ گروه در حوزه فضای مجازی بوده است، همچنین در بخش فنی هم ۱۶۲ گروه تولیدی برای پوشش راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن اعزام شدند.
وی به هدفگذاری برای پوشش حداکثری رادیویی و تلویزیونی شهرها و روستاهای استانها اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز استانها در روز ۲۲ بهمن، شاهد افزایش محسوس در پوشش راهپیمایی شهرها و روستاها نسبت به سال قبل بودیم به طوریکه در این راستا، ۷۵۴ ارتباط شهری رادیویی، ۲۷۲ ارتباط روستایی رادیویی، ۴۲۸ ارتباط شهری تلویزیونی و ۱۸۷ ارتباط روستایی تلویزیونی در سال جاری برقرار شد که نسبت به سال گذشته، ۴۷ درصد در صدا و ۵۲ درصد در سیما، افزایش داشته است.
دارابی با بیان اینکه برقراری ارتباطهای اینترنتی زنده از نقاط مختلف استانهای کشور هم در اولویت کاری مراکز قرار داشته است، گفت: برقراری ارتباط و پخش تصاویر شبکههای استانی در روز ۲۲ بهمن از شبکههای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، خبر، قرآن، آموزش، امید، افق، سلامت، العالم، الکوثر، پرستیوی و شبکه شما (مجموعاً ۱۵۱۷ بار) صورت گرفت که که نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشته است.
معاون امور استانهای رسانه ملی از برقراری ارتباط شبکههای رادیویی استانی در روز ۲۲ بهمن با رادیو انقلاب، فرهنگ، ایران، اقتصاد، جوان، معارف، سلامت، زیارت، ورزش، گفتگو، تهران و صبا (مجموعاً ۲۰۹ بار به مدت کل ۱۰۵۸ دقیقه) خبر داد و تصریح کرد: این رقم نسبت به سال گذشته نیز ۳۹ درصد افزایش داشته است.
دارابی از تولید و پخش بیش از ۶ ساعت برنامه زنده با عنوان «حماسه حضور» با انتخاب مهندسی شده و هدفمند مراکز در یک قاب در ۲۲ بهمن امسال خبر داد و افزود: در مجموع ۴۰ قطعه موسیقی تصویر و ۱۹۰ ارتباط با ۳۳ مرکز در روز راهپیمایی از شبکه شما صورت گرفت.
وی بیان کرد: مهمترین نقاط قوت مراکز در پوشش رسانه ای راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، استفاده مناسب از المانهای بومی در دکور برنامهها، ارتباط و تعامل خوب مخاطبان با برنامهها و استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی و رادیو نما بوده است. همچنین رصد شبکههای اجتماعی برای ترندسازی با هشتگ هایی مانند بعثت انقلاب، چهل سال سازندگی و ... و جریانسازی در فضای مجازی و نیز استفاده از ظرفیت باشگاه خبرنگاران هم در دستور کار قرار داشت.
دارابی گفت: انتشار گسترده تولیدات مراکز به ویژه ارسال فیلم و عکسهای پویش مردمی با قابلیت دسترسی شبکههای رادیویی و تلویزیونی برای بهرهبرداری از این محصولات در فضای مجازی، قاب تلویزیون و رادیو نما از دیگر اقدامات مراکز استانی صدا و سیما و معاونت امور استانها در سال جاری به شمار میرود.
انتهای پیام/