سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای شهر قزوین؛

بودجه ۹۸ شهرداری قزوین ، همچنان چاق

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در بررسی‌های انجام شده، تاکنون رویکرد بودجه ۹۸ شهرداری قزوین، انقباضی و براساس صرفه‌جویی در هزینه‌ها نبوده است.

منیره قوامی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در حاشیه جلسه بررسی لایجه بودجه ۹۸ شهرداری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ گفت: با توجه به این‌که رویکرد بودجه ملی سال ۹۸ کشور براساس شرایط و مشکلات موجود اقتصادی با کاهش و حذف هزینه‌های غیرضرور در نظر گرفته شده است و از آن‌جا که بودجه شهرداری‌ها هم باید متاثر از آن به همین صورت تدوین شود؛ اما بودجه شهرداری قزوین تا این لحظه که بررشی شده است براساس این رویکرد نیست و در بخشی از بودجه با این‌که باید با کاهش هزینه مواجه باشیم با افزایش غیرمنطقی روبرو هستیم.

قوامی با اعلام این‌که در حال حاضر بخش درآمد‌ها و هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری بررسی و به جز چند مورد مابقی تصویب شده است افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان بهمن هم بخش پایاینی بودجه که مربوط به هزینه‌های عمرانی است بررسی و تصویب شود.

عضو شورای شهر قزوین با بیان این‌که از بخش درآمد‌های شهرداری بودجه ۹۸ شهرداری کد سایر منابع تامین اعتبار هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است افزود: این کد مورد سوال برخی از اعضای شورا از جمله خود بنده است

سیده منیره قوامی اظهار کرد: این کد شامل وام‌های دریافتی و اموال شهرداری است که از کل بودجه ۷۸۳ میلیارد تومانی شهرداری قزوین، ۳۲۰ میلیاردتومان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه این کد در بودجه ۹۸ شهرداری ۴۱ درصد از کل منابع درآمد شهرداری تشکیل می‌دهد گفت: واقعی بودن این منابع آن هم براساس عملکرد سال گذشته شهرداری، مورد سوال اعضا قرار گفت که مقرر شد در جلسه بعد ، مسئول درآمد‌های شهرداری برای پاسخ‌گویی به برخی از ابهامات و سوالات در جلسه حضور یابد.

قوامی با بیان این‌که در بخش هزینه‌های جاری شهرداری هم بررسی و تصویب ۵ کد به جلسه آتی شورا موکول شد افزود:علت پذیرفته نشدن این ۵ کد از بخش هزینه‌های جاری شهرداری، افزایش بودجه  است؛ چرا که این افزایش‌ها براساس عملکرد سال گذشته شهرداری در آن بخش، منطقی نیست. به‌عنوان مثال هزینه‌های پرسنلی و خدماتی شهرداری ۹۹ میلیارد است که با توجه به عملکرد ۹ ماهه شهرداری در سال گذشته که ۴۸ میلیارد بوده و اگر سه ماهه باقی‌ سال و تورم ۱۵ درصدی را هم در نظر بگیریم؛ به‌عبارتی شش ماه هم به آن اضافه کنیم، عملکرد شهرداری ۷۸ میلیارد تومان خواهد شد. بنابراین، تقریبا ۲۰ میلیارد تومان آن مازاد بر نیاز شهرداری است؛ که در این رابطه تصمیم براین شد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قزوین برای شفاف‌سازی این بخش از بودجه در جلسه دیگری حضور یابد.

منیره قوامی سخنگو و عضو شورای شهر قزوین در رابطه با راه‌حل کاهش بودجه برخی از کد‌های هزینه‌ای شهرداری گفت: راه حل اعضای شورای شهر این است که هزینه‌های جاری شهرداری نسبت به سال گذشته فقط ۱۵ درصد افزایش داشته باشد و اگر اعتبار مورد نیاز شهرداری دربخشی از بودجه کافی نبود در قالب لایحه، کمبود آن بخش جبران شود.

براساس بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین که ۱۰ بهمن به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم شد، درآمد‌های شهرداری به چند بخش تقسیم می‌شود که شامل درآمد حاصل از عوارض عمومی و اختصاصی با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد، درآمد‌های انتفاعی شهرداری ۷۹ میلیارد، وجوه و اموال شهرداری ۲۶ میلیارد، اعانات، هدایا و دارایی‌ها ۱۵۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیارد تومان هم سایر منابع است.
انتهای پیام/گ

افزایش در برخی از کدهای هزینه‌ای بودجه شهرداری قزوین، برخلاف سیاست انقباضی بودجه است

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.