سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۴۱ انجمن محلی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: انجمن‌های محلی حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمان ۱۴۱ انجمن است که حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود»، تأکید کرد: در منابع طبیعی به دلیل گستردگی منابع و وظایف، به تنهایی نمی‌توانیم کار کنیم و باید مردم در حفاظت به کمک ما بیایند.

وی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی، از ۱۳ سال قبل طرح آموزش کودکان دبستانی را با عنوان «کودکان دوست دار طبیعت» اجرا می‌کنیم و در این طرح ۹۴۱ هزار نفر ساعت آموزش داده ایم و در ۱۱ شهرستان کار انجام می‌شود.

رجبی زاده بیان کرد: انجمن‌های محلی حفاظت از منابع طبیعی نیز ۱۴۱ مورد در استان شکل گرفته که حدود چهار هزار و ۲۰۰ عضو دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر در طرح همیاران طبیعت آموزش دیده اند، اظهار کرد: ۶۴ گروه مردمی اطفاء حریق تشکیل داده ایم.

وی بیان کرد: در زمینه حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان کرمان، براساس نُرم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، باید ۴۰۰ نیروی حفاظتی داشته باشیم که حدود ۶۰ نیرو داریم.

انتهای پیام/س

۱۴۱ انجمن‌ محلی حفاظت از منابع طبیعی در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.