سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی رویکرد جدید آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: نظام آموزش و پرورش نوین با توجه به سند تحول بنیادین، رویکرد مهارت آموزی دانش آموزان را در اولویت فعالیت‌های تعلیم و تربیتی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه در مراسم تجلیل از مقام آوران استانی و کشوری مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مراغه در تالار شهید بهشتی این شهرستان گفت: در نظام آموزشی سنتی به خواندن، مرور و تمرین تاکید می‌شد، اما در حال حاضر رویکرد نظام آموزشی نوین، مهارت عقل ورزی، مهرورزی و دست ورزی دانش آموزان مورد تاکید است.

وی پاسخ به نیاز‌های متنوع را وظیفه آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس، پاسخ به نیاز‌های متنوع نسل جدید و زمینه ساز رشد و شکوفایی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان مراغه علاوه بر فعالیت‌های درسی در برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند اضافه کرد: همراهی خانواده‌ها در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس نقش موثری در موفقیت دانش آموزان در عرصه‌های اجتماعی خواهد داشت.

اسلامی برنامه ریزی و هدفمند بودن در کار‌ها را عامل شکوفایی استعداد‌ها و موفقیت دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در این راستا، استعداد‌های دانش آموزان در آینده شغلی، تحصیلی و در تمامی عرصه به کار گرفته خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش پیشرو و پیشتاز در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و استعداد یابی نوجوانان است.

علی یزدانی افزود: رویکرد مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شاداب سازی مدارس و مشارکت و همراهی دانش آموزان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدارس است.

وی ادامه داد:دراین راستا در سال تحصیلی جاری، ۲۶ هزار دانش آموز مراغه در مرحله منطقه‌ای مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که از این تعداد سه هزار نفر به مرحله استانی اعزام شدند که ۲۲۰ نفر از آنان رتبه‌های برتر استانی را کسب کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز، دو گروه از دانش آموزان مدارس این شهرستان در رشته نمایش و رشته هنر‌های دستی نیز به مرحله کشوری اعزام شدند.

در این مراسم از ۷۰ نفر از معلمان و ۲۲۰ نفر از دانش آموز مقام آور مسابقات پرسش مهر رییس جمهوری و رقابت‌های فرهنگی و هنری تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم تجلیل از مقام آوران استانی و کشوری مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مراغه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.