سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۹۴ جلسه کلاس آمادگی زایمان برای زنان باردار اسدآبادی

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از برگزاری ۹۴ جلسه کلاس آمادگی زایمان زنان باردار این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فرید یوسفی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به مرگ و میر مادران در اثر عوارض بارداری اشاره کرد وگفت: شاخص مرگ و میر مادران ناشی از عوارض بارداری و زایمان، یکی از شاخص‌های دستیابی به اهداف توسعه هزاره است که برنامه سلامت مادران در ایران، دستاورد‌های خوبی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت ایران جزء ۹ کشوری بوده که به این هدف دست یافته است، گفت: ایران با ۸۰ درصد کاهش شاخص مرگ مادر نسبت به سال ۱۳۷۹ به این مهم دست یافته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد ادامه داد: ما نیز با تلاش کارشناسان ستادی، پزشکان، ماماها، کارشناسان ناظر، مراقبان سلامت و بهورزان شاغل در حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد قدم‌های مهمی در این راستا برداشته‌ایم.

یوسفی به پوشش ۹۰ درصدی مراقبت دوران بارداری اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه غربالگری ناهنجاری‌های جنینی در بارداری و شناسایی سه مورد ناهنجاری جنینی و اجرای برنامه PMTCT و انجام آزمایش HIV از طریق Rapid Test برای تمام زنان باردار شهری و روستایی از مهمترین اقدامات است.

وی به برگزاری ۹۴ جلسه کلاس آمادگی زایمان برای ۵۴۹ نفر از زنان باردار در راستای ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین اشاره کرد و افزود: برای ۱۰۳ نفر از زنان بارداربرنامه پیگیری مادران باردار پرخطر اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/ب

کاهش مرگ و میر مادران در همدان

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.