وی با اشاره به فلسفه وجودی شکلگیری شوراهای شهر افزود: بر این اساس هنوز اختیاراتی که باید به شورا داده شود، واگذار نشده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده دارند، گفت: مجلس باید از دولت بخواهد که وظایف خود را انجام دهد.
علیخانی با بیان اینکه رئیس شورای شهر تهران در خصوص حمل و نقل عمومی تهران ملاقاتهای زیادی با مقامات بلندپایه کشور و مقام معظم رهبری داشته است، تصریح کرد: آقای هاشمی از رهبری درخواست کمک کرده بود و ایشان هم در این رابطه دستوراتی را صادر کردند و ما امیدواریم اتفاقات خوبی برای حمل و نقل عمومی تهران رخ دهد.
بیشتر بخوانید: نامه هاشمی به رئیسجمهور برای کمک به مترو
وی افزود: اگر امروز فکری به حال مترو نشود، فردا دیر است و ما روز به روز شاهد بدتر شدن وضعیت خواهیم بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به وجود چند مرجع تصمیم گیرنده برای ترافیک تهران گفت: در حالی که چند مرجع برای محدوده ترافیکی تهران تصمیم میگیرند، شورا هیچ نقشی ندارد و فقط قیمت گذار است. حال در این وضعیت ممکن است ما طرحی را قبول نداشته باشیم، اما باید برای آن قیمت تعیین کنیم.
علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سرعت وضع قوانین ترافیکی با سرعت توسعه حمل و نقل تناسب دارد، گفت: هر دو موضوع در حال پیشروی هستند، اما منابع مالی برای توسعه حمل و نقل محدود است و دولت هم آن طور که باید طبق قوانین کمک نمیکند.
بیشتر بخوانید: دولت هیچ جوابی به درخواست شورا برای کمک به تکمیل خط ۶ مترو نداده است/ تعیین محدودههای ترافیکی ارتباطی به ما ندارد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر قراردادهای بخشی از واگنهای مترو بسته شده است، تصریح کرد: وقتی که قرارداد واگنهای مترو بسته میشود، ۲ سال زمان میبرد تا این واگنها ساخته و وارد شبکه ریلی شوند و اگر دو سال پیش این قرارداد بسته شده بود، امروز شاهد بهره برداری از آنها بودیم.
انتهای پیام/