سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار شی جین پینگ با وزیر خزانه‌داری آمریکا در راستای حل اختلافات تجاری دو کشور

مقامات ارشد چین و آمریکا قرار است روز جمعه برای دستیابی به توافقنامه تجاری جدید میان دو کشور در پکن دیدار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین قرار است روز جمعه با یک هیئت آمریکایی که در صدر آن استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا حضور دارند، در پکن دیدار کند تا در خصوص اختلافات تجاری میان دو کشور به نتیجه برسند.

بر اساس گزارش این روزنامه، شی قرار است روز جمعه در یک رستوران چینی در پکن میزبان هیئت آمریکایی باشد. در این دیدار، «لیو هی» معاون نخست وزیر چین نیز حضور خواهد داشت.

این در حالی است که یک منبع محلی پیشتر گفته بود ملاقات شی با مقامات آمریکایی هفته آینده در پکن خواهد بود. این منبع به تاریخ دقیق دیدار آن‌ها اشاره‌ای نکرده بود.

هیئت آمریکایی در جریان این مذاکرات برنامه ریزی شده، روز دوشنبه وارد پکن شده اند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال گذشته میلادی اعلام کرد بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین ۲۵ درصد تعرفه اعمال می‌کند تا کسری تجاری خود با چین را جبران کند، روابط تجاری پکن و واشنگتن رو به تیرگی نهاد. دو کشور چندین دوره تعرفه‌های تجاری را علیه یکدیگر اعمال کردند.

در اجلاس جی ۲۰ که ماه دسامبر در آرژانتین برگزار شد ترامپ و شی در خصوص اجرای یک موافقتنامه تجاری جدید به توافق رسیدند. بر اساس این موافقتنامه، جنگ تجاری میان دو کشور به مدت ۹۰ روز [تا اول مارس ۲۰۱۹] متوقف می‌شود.

روز گذشته، ترامپ با اشاره به سفر هیئت تجاری آمریکایی به پکن در جمع خبرنگاران اعلام کرد به دنبال دستیابی به توافقنامه تجاری جدید با چین است. او در نطق سالانه خود در کنگره که هفته گذشته برگزار شد خواستار تغییر واقعی و ساختاری در تعاملات تجاری میان پکن و واشنگتن شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.