سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج شنبه باران در راه است

 مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه گفت:بعدازظهر پنج شنبه تا شنبه گذر امواج بارشی از جو منطقه، سبب افزایش دمای شبانه، وزش باد و  بارش متناوب در سطح منطقه می گردد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صفری مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه گفت:بعدازظهر پنج شنبه تا شنبه گذر امواج بارشی از جو منطقه، سبب افزایش دمای شبانه، وزش باد و  بارش متناوب در سطح منطقه می گردد.

وی گفت: تا اواسط روز پنج شنبه، پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای برای منطقه پیش بینی نمیشود.


وی با بیان اینکه بارش در روز جمعه نمود بیشتری خواهد داشت گفت: بارش‌ها غالباً به صورت باران خواهد بود؛ احتمالا از اواخر جمعه و طی ساعاتی از شنبه در برخی نواحی سردسیر به شکل برف مشاهده شود.

در صورت مساعد شدن شرایط مزرعه  جدیت در اجرای عملیات زیر توصیه اکید می گردد:
 
 وی گفت: به کارشناسان مستقر در مناطق توصیه میگردد اماکن زمستان گذران سن غلات را مورد پایش قرار دهند، همچنین در شهرستان‌های پاوه، ثلاث و جوانرود مناطق واجد تخم ملخ بومی شناسایی گردد.

صفری افزود:اجرای عملیات شخم عمیق زمستانه در صورت مساعد بودن شرایط مزرعه و باغات به منظور بالا آوردن لارو سوسک‌های قهوه‌ای و سیاه و قرار دادن آن‌ها در سطح خاک و یا لایه‌های روئی آن توصیه میگردد. این امر منجر به کاهش جمعیت آفت از طریق تغذیه توسط پرندگان و مواجهه با برودت هوا صورت گیرد.

وی گفت:از آنجا که شرایط برای تغذیه و زیست جوندگان کشاورزی کاملا مناسب است آفت بشدت در حال تکثیر و وارد آوردن خسارت است لذا توصیه میگردد مبارزه با آفت توسط طعمه مسموم آماده در مراکز صورت پذیرد.

وی بیان کرد:در گلخانه‌های گل ومیوه خارج از فصل وسالن‌های تولید قارچ، تهویه و دما با دقت  کافی کنترل شود.

صفری ادامه داد:درباغات ضمن جمع آوری بقایا ورعایت بهداشت باغ، حذف پاجوش‌های درختان پیشنهاد میگردد.

وی بیان کرد:ایجاد زه کش در بخش‌های پایین دست مزارع آب گرفته توصیه اکید می‌شود.

صفری افزود:انجام مقدمات مبارزه با علف‌های هرزدر مناطق گرم استان نظیر تنظیم و کالیبره کردن سم پاش‌ها و تهیه سموم مناسب توصیه می شود.

انتهای پیام/ز


 
توصیه مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرم کرمانشاه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.