سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی بلژیک

منابع خبری از لغو همه پرواز‌های ورودی و خروجی بلژیک به دلیل اعتصاب خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل اعتصاب عمومی در بلژیک و شرکت کارکنان کنترل ترافیک هوایی در این اعتصاب که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، هیچ پروازی به مقصد بلژیک یا از مبدأ این کشور انجام نخواهد شد.

نهاد مسئول کنترل ترافیک هوایی در بلژیک موسوم به اسکایز (Skeyes) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هنوز دقیقاً مشخص نیست چه تعداد کارمند در سر کار خود حاضر خواهند شد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که از ساعت ۲۲ روز سه شنبه لغایت ۲۲ روز چهارشنبه همه پرواز‌های ورودی و خروجی بلژیک لغو شوند.

همچنین هیچ هواپیمایی مجاز به پرواز بر فراز بلژیک با سقف پرواز زیر ۸ هزار متر نیست. کنترل این محدوده پروازی بر عهده اسکایز است. هنوز نمی‌توان گفت چه تعداد پرواز و چه تعداد مسافر از این اعتصاب متأثر خواهند شد.

گفتنی است پرواز‌های دولتی، نظامی و نیز پرواز‌های اضطراری لغو نخواهند شد. این رویداد باعث بروز اختلال در برگزاری دیدار وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو خواهد شد. قرار است این دیدار روز چهارشنبه در پایتخت بلژیک برگزار شود. برخی از وزرا مراسم ابتدایی را از دست خواهند داد.

پیش بینی می‌شود این اعتصاب که به تقاضای سه سندیکا برای مطالبه افزایش حقوق برگزار می‌شود، بلژیک را فلج کند. فرودگاه شارل روآ، دومین فرودگاه این کشور پیشاپیش خبر داده است که روز چهارشنبه بسته خواهد بود. بیشتر پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر از این فرودگاه انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز هم همه ۲۲۲ پرواز خود را لغو کرده است. فراخوان اعتصاب شامل همه بخش‌ها چه دولتی و چه خصوصی می‌شود. اعتصاب‌کنندگان خواهان افزایش حقوق، افزایش حقوق بازنشستگی و افزایش پاداش سنوات در پایان خدمت هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.