سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای قائم آباد نرماشیر + تصاویر

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره بازی ها و غذاهای بومی و محلی در روستای قائم آباد شهرستان نرماشیر برگزار شد.

عبدالحامد دریجانی، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: جشنواره بازی ها و غذاهای بومی و محلی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان با حضور هزار شرکت کننده در روستای قائم آباد شهرستان نرماشیربرگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با نصب سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی، چوچاب و پخت غذاهای محلی نظیر آش رشته، پدوفته، نان محلی، نان روغنی و بازی های نظیر طناب کشی، چوب کشی، کشتی نیفونی، بازی بزن و بگیر، لی لی و.... همراه بود.

دریجانی تصریح کرد: در پایان مسابقات که با حضور صد شرکت کننده برگزار شد، در رشته ی طناب کشی دهیاری قائم آباد اول شد و دهیاری های خیر آباد و حسین آباد نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در رشته ی چوب کشی هم، علی نوذری، رضا قائم آبادی و مهدی نوذری به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نرماشیر گفت: در رشته ی کشتی نیفونی نیز مهدی جرجندی، رضا کرامت نوذری و علی جرجندی سوک مقام های اول، دوم و سوم را از آن خود کردند.

دریجانی افزود: در رشته ی مچ اندازی، ابوذر جرجندی، رضا نوذری و مهدی جلالی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در رشته ی اسب سواری نیز صادق عزیزآبادی، علی رحیمی و محسن بلوچی به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

انتهای پیام/ب

جشنواره غذاهای محلی در روستای قائم آباد نرماشیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.