سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

محقق نشدن سرفاصله ۲ دقیقه‌ای مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: خطوط متروی تهران برای سرفاصله ۲ دقیقه‌ای طراحی شده‌اند که تاکنون این کار محقق نشده است.

فرنوش نوبخت نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که خطوط مترو برای سرفاصله چند دقیقه‌ای طراحی شده‌اند؟ اظهار کرد: خطوط متروی تهران برای سرفاصله ۲ دقیقه‌ای طراحی شده‌اند که تاکنون این کار محقق نشده است.

وی در رابطه با محقق نشدن سرفاصله ۲ دقیقه‌ای مترو افزود: یکی از دلایل محقق نشدن این موضوع، کمبود واگن و پیش نیاز‌های فنی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه با بیان اینکه خط ۳ متروی تهران در شمال و جنوب این خط فاقد پایانه است، گفت: احداث پایانه در شمال و جنوب جزء برنامه‌های ما است و طبیعتا با تأمین تعدادی از واگن‌های مورد نیاز، کمبود امکانات نیز در کنار آن برطرف می‌شود و با این کار در آینده می‌توانیم به کم شدن فاصله حرکت قطار‌ها امیدوار باشیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که برای راه اندازی خط ۶ چه مقدار رام قطار مورد نیاز است؟ تصریح کرد: برای راه‌اندازی این خط به ۴ رام قطار نیاز داریم و اولویت شرکت بهره برداری بکارگیری قطار جدید در خط ۷ است.


بیشتر بخوانید: تکمیل خط ۷ مترو تهران با بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی


مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: در حال حاضر در خط ۷ مترو تهران، قطار‌ها با فاصله حرکت هر ۱۵ دقیقه سرویس دهی دارند و برای کاهش این مقدار نیاز به ۳ رام قطار داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای خطوط ۶ گانه مترو به طور جداگانه چه تعداد واگن مورد نیاز است؟ افزود: برای کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله در خطوط ۶ گانه مترو به ترتیب در خط ۱ مترو به ۱۰ رام، در خط ۲ مترو به ۸ رام و در خط ۴ مترو به ۶ رام قطار نیاز است.

نوبخت با اشاره به کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران گفت: این مقدار زمان در خط ۲ هم کاهش یافت و میزان فاصله حرکت قطار‌ها در خط ۳ نیز تا دی ماه سال ۹۶ هر ۱۸ دقیقه یک قطار در نیمه شمالی و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در نیمه جنوبی بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: همچنین از دی ماه سال ۹۶ این فاصله را به ۹ دقیقه رساندیم و از روز شنبه ۸ دی ماه ۹۷ نیز با استفاده از حداکثر توان و با توجه به محدودیت‌ها و شرایط عمرانی و فنی موجود این زمان را به ۷ و نیم دقیقه کاهش دادیم.

لازم به ذکر است، در حال حاضر، به طور جداگانه حداقل حرکت قطار‌ها در خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو ۴ دقیقه و در خط ۳ مترو، هفت و نیم دقیقه و خط ۵ مترو ۱۰ دقیقه و خط ۷ مترو ۱۵ دقیقه است و در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش فاصله حرکت قطار‌ها نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.