سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آژانس اطلاعاتی آمریکا گزارش داد؛

احتمال وقوع جنگ فضایی میان آمریکا، روسیه و چین

بر اساس گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا، چین و روسیه در حال آماده شدن برای جنگ فضایی و استفاده از آسمان به عنوان میدان جنگ هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، براساس یک گزارش منتشر شده از سوی آژانس اطلاعاتی آمریکا، چین و روسیه در حال سرمایه‌گذاری بر روی سلاح‌هایی هستند که می‌تواند ماهواره‌ها و تجهیزات فضایی آمریکا را هدف قرار دهد.

در این گزاش آمده است این دو کشور در حال آماده شدن برای جنگ فضایی علیه آمریکا و استفاده از آسمان به عنوان میدان جنگ هستند.

ماه گذشته، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارشی درباره قابلیت‌های نظامی چین منتشر کرد و هشدار داد این کشور آسیایی در فن‌آوری‌های فضایی پیشرفت‌هایی کسب کرده است و می‌تواند ماهواره‌های آمریکا را که در زمینه‌های ارتباطی، شناسایی، جی‌پی‌اس و هشدار‌های اولیه پرتاب موشک فعال هستند، هدف قرار دهد.

این در حالی است که گزارش جدید این آژانس با نام «چالش‌های امنیتی در فضا» هشدار می‌دهد دو کشور چین و روسیه در فن‌آوری‌های فضایی پیشرفت‌هایی بدست آورده‌اند و هر دو کشور به زودی به جنگ نظامی در فضا روی خواهند آورد تا دشمن خود را فلج کنند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: «در حال حاضر، فضا محدوده جنگی مانند زمین است. نمی‌توانیم فضا را محلی امن و دور از حمله دشمنان فرض کنیم».

این در حالی است که بر اساس گزارش یاد شده، چین چندی پیش از موشک‌های ضدماهواره‌ خود رونمایی کرد و شاید تاکنون پروژه ساخت لیزر که می‌تواند تجهیزات آمریکا در فضا را نشانه رود، تکمیل کرده باشد. اما روسیه هنوز در حال کار بر روی چنین فن‌آوری است و به شدت بر تولید سلاح‌هایی با قدرت بالا که می‌توانند تجهیزات فضایی را غیرفعال و یا حتی نابود کنند، تمرکز کرده است.

در سال‌های اخیر، ارتش آمریکا به طور فزاینده‌ای به تجهیزات فضایی وابسته شده است. ماهواره‌های ارتباطی که خدمات اینترنت و تلفن همراه را فراهم می‌کنند، ماهواره‌های شناسایی که ارسال اطلاعات را ممکن می‌سازند و اطلاعاتی از موقعیت دشمنان برای ارتش این کشور فراهم می‌کند. همین‌طور حسگرهایی که آمریکا را از ارسال موشک‌ها باخبر می‌سازد و ماهواره‌های تنظیم زمان که جی‌پی‌اس، موقعیت و مسیریابی را برای ارتش  فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.