سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جهاد کشاورزی محمودآباد با متخلفان فروش سموم تاریخ گذشته

جهاد کشاورزی محمودآباد با متخلفان فروش سموم تاریخ گذشته در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از رصد و پایش ۲۱ فروشگاه عرضه سموم نباتی در این شهرستان خبر داد و گفت: به‎ منظور پایش واحد‌های فروش سموم نباتی، نمایندگان صنعت، معدن و تجارت و واحد حفظ نباتات و حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

وی هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته بیان کرد و افزود: در این شهرستان ۲۷ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی وخصوصی وجود دارد که در این بازدید ۲۱ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ها در سطح شهر مورد پایش قرار گرفت.

صادقی گفت: هرگونه تغییر در بسته بندی، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد افزود: در این پایش وضعیت حضور مسوول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، وجود نداشتن سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و آفت کش ها، بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خودداری کرده و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

سیداحمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل نیز گفت: هزار و ۹۱۳ نفر از مشمولان واجد شرایط بهره مندی از امهال باز پرداخت ۱۱۱ میلیارد ريال تسهیلات بخش کشاورزی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به تخصیص اصل مبلغ تسهیلات ۱۱۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریالی، افزود: اعتبار مورد نیاز برای مهلت بدهی خسارت دیدگان تا سقف ۱۶۰ میلیون ريال، ۱۱۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ريال است.

طاهری با بیان اینکه بخشودگی، سود، کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال است، گفت: این بخشودگی تنها شامل بهره بردارانی می‌شود که در بخش کشاورزی از مهرماه سال ۹۶ تا ۲۹ اسفند در اثر بروز حوادث غیر مترقبه خسارت دیده باشند.

انتهای پیام/آ

جهاد کشاورزی مازندران با متخلفان فروش سموم تاریخ گذشته برخورد می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.