سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردیابی آفت سن غلات در مزارع ارزوئیه و بردسیر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: ردیابی آفت سن غلات با فعال نمودن شبکه مراقبت گندم در مزارع شهرستان‌های ارزوئیه و بردسیر و ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان امکان پذیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طاهری مدیر حفظ نباتات  سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: با فعال نمودن شبکه مراقبت گندم در مزارع شهرستان‌های ارزوئیه و بردسیر و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به کشاورزان در خصوص مبارزه با آفت مذکور می‌توان خسارات وارده به این محصول استراتژیک را کاهش داد.

وی افزود: این امر با حضور مرتب کارشناسان ناظر و پهنه در مزارع تحت پوشش و ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان امکان پذیر می‌شود.

طاهری در ادامه اظهار کرد: با برگزاری کارگاه آموزشی در شهرستان‌های ارزوئیه و بردسیر در نظراست آگاهی کشاورزان را برای مبارزه با این آفت بالا ببریم و آن‌ها را با روش‌های اصولی و علمی مبارزه آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه پایش مزارع تله و حاشیه و مزارع بذری به لحاظ آفت سن غلات و هلیوتیس صورت می‌گیرد، گفت: بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مرکز تحقیقات از مزارع گندم شهرستان‌های ارزوئیه و بردسیر به لحاظ آفات سن غلات و هلیوتیس و لکه نواری و فرمون گذاری مزارع بمنظور ردیابی آفت هلیوتیس توسط ناظرین انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

مبارزه با افت سن در مزارع بردسیر و ارزوئیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.