سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس ناو هواپیمابر جدید خود را در اقیانوس آرام مستقر می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور قصد دارد به منظور نوسازی ناوگان دریایی خود، یک ناو هواپیمابر جدید به آب‌های اقیانوس آرام اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس، دیروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در موسسه خدمات سلطنتی در لندن گفت ناو هواپیمابر جدید نیروی دریایی سلطنتی این کشور در آب‌های اقیانوس آرام مستقر خواهد شد تا «قدرت سخت» انگلیس نمایش داده شود.

او در این سخنرانی اظهار کرد انگلیس و هم‌پیمانان غربی آن باید «برای نشان دادن بهای بالای رفتار خشونت‌آمیز» آماده باشند و همچنین «باید آماده باشند تا مقاومت خود را تقویت کنیم».

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: «انگلیس در طول ۵۰ سال بزرگترین فرصت را بدست آورده است. اکنون که در حال اتحادیه اروپاست فرصت دارد از نقش خود دفاع کند. با تغییرات سریع جهان این به ما بستگی دارد که از فرصت برکسیت استفاده کنیم».

ویلیامسون همچنین گفت انگلیس «ممکن است در رویارویی (احتمالی) آتی روسیه و چین دخالت کند».

این سخنان وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح می‌شود که پکن درگیر مشاجره با کشور‌های همسایه و همچنین آمریکا بر سر ادعا‌های ارضی در دریای جنوبی چین است. در سپتامبر سال گذشته میلادی، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، ابراز امیداواری کرد: «انگلیس واقعا موضع بی‌طرفانه در مسئله دریای جنوبی چین اتخاذ کند، حاکمیت ارضی چین را به رسمیت بشناسد و از انجام هر کاری که اعتماد بین دو کشور را از بین ببرد امتناع کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.