سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ هزار نفر مشمول غائب از خدمت سربازی در فارس

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: ۱۵ هزار نفر مشمول غائب از خدمت سربازی در استان فارس وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمدباقر دهقان ناصرآبادی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار نفر مشمول غائب از خدمت در استان وجود داشته باشد، گفت: مشمولانی که ۸ سال بیشتر غیبت دارند تا پایان امسال فرصت دارند که تعیین تکلیف کنند.

و‌ی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ هزار معافیت صادر شده و ۱۷ درصد آن مربوط به استان فارس است، افزود: بر اساس آمار‌ها بیشترین افرادی که در فارس برای خرید غیبت سربازی اقدام کرده‌اند افراد دارای مدرک زیر دیپلم بوده اند و در حال حاضر کمترین استفاده‌کننده از این طرح افراد دارای مدرک دکترا یا فوق لیسانس هستند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: امسال چهارمین سال و آخرین سالی است که قانون خرید غیبت سربازی اجرا شده و این فرایند تا پایان امسال ادامه دارد و برای تمدید آن تا کنون زمانی اعلام نشده و این طرح شامل کسانی می‌شود که تا پایان امسال هشت سال یا بیشتر غیبت دارند و برای اطلاع از شرایط خرید خدمت سربازی خود به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

دهقان ادامه داد: بر طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی که توانایی پرداخت هزینه خرید خدمت سربازی را ندارند، می‌توانند به صورت قسطی اقدام به خرید خدمت کنند و برای پرداخت جریمه متقاضیان باید در ابتدا باید یک سوم مبلغ جریمه خدمت سربازی خود را پرداخت و مابقی جریمه را به صورت قسط بندی پرداخت کنند.

وی درباره مبلغ جریمه خرید خدمت سربازی اضافه کرد: کسانی که غیبت آنان از هشت سال بیشتر است با مدرک تحصیلی زیر دیپلم ده میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم بیست میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی ۵۰ میلیون تومان مشمول این طرح شده و به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ پایه نیز اضافه می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس تاکید کرد: طبق قانون نظام وظیفه برای خرید خدمت سربازی از مجموع جریمه مشمولان متاهل، پنج درصد و مشمولانی که دارای فرزند هستند، به ازای هر فرزند پنج درصد کسر می‌شود.

دهقان اظهار کرد: مشمولان خارج از کشور نیز می‌توانند به کنسولگری آن کشور مراجعه کنند و اقدامات قانونی خرید غیبت سربازی خود را انجام دهند و این طرح شامل افرادی می‌شود که متولد قبل از سال ۷۱ باشند و مشمولانی که بیش از ۳ سال سابقه سکونت در خارج از کشور دارند می‌توانند با مراجعه به کنسولگری ایران مهر ویژه در پاسپورت خود ثبت و به ایران سفر و دوباره به آن کشور بازگردند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان یا افرادی که بعد از سن ۲۰ سالگی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دریافت کرده‌اند، اجازه تحصیل در دانشگاه را ندارند و باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: مشمولانی که به علت اخراج یا ترک تحصیل در دوران دانشجویی، مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه به پایان نرسانده‌اند، تاریخ فراغت تحصیلات آن‌ها در مقطع قبل برای شروع غیبت محاسبه می‌شود و مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه نقدی یا اقساط، می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

دهقان گفت: در حال حاضر به لحاظ قانون متولدان ۲۱ آذر ماه قبل از ۷۹ مشمول اعزام به خدمت سربازی هستند و تا شش ماه فرصت دارند برای اعزام از طریق پلیس +۱۰ اقدام کنند.
انتهای پیام/ت

وجود مشمولان غائب از خدمت در استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.