سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

سپید پوش شدن کوهستان‌های گیلان/ خروج سامانه سرد و بارشی از عصر امروز

مدیرکل هواشناسی گیلان از سپید پوش شدن کوهستان‌های گیلان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بارش برف که از شب گذشته در محور‌های کوهستانی استان آغاز شده است موجب سپید پوش شدن مناطق کوهستانی اشکورات رودسر، املش، ساهکل، ماسال، تالش و رودبار شده است.

وی، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان را بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: برف در حال حاضر ۵۰ روستای مناطق کوهستانی اشکورات رودسر را سپید پوش کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان، با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در این مناطق ادامه دارد، گفت: در برخی مناطق ارتفاع برف به ۲۵ سانتی متر رسیده است و با توجه به بارش برف همه جاده‌های منطقه کوهستانی اشکورات باز است و تردد در آن جریان دارد.

محمد دادرس از سپید پوش شدن ییلاقات بخش رانکوه املش خبر داد و افزود: ارتفاع برف در ۳۴ روستای این مناطق به ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رسیده است و تردد در آن ادامه دارد.

وی از بارش ۱۵ سانتی متری برف در کوهستان‌های ماسال نیز خبر داد و گفت: بارش برف که از دیشب در مناطق کوهپایه‌ای شنبه راه، اولسبلنگاه، رامینه و سوئه چاله آغاز شد ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان افزود: بارش برف که از غروب دیروز خورگام و بخش عمارلوی شهرستان رودبار آغاز شده در حال حاضر به صورت پراکنده ادامه دارد.

محمد دادرس، با بیان اینکه ارتفاع برف در منطقه شاه شهیدان، گلن دشت و درفک رودبار به ۲۵ سانتی متر رسیده است، گفت: همچنین در مناطق کوهستانی جیرنده، داماش و کلیشوم نیز ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

وی همچنین از بارش برف در منطقه لاری خانی دیلمان نیز خبر داد و افزود: تا کنون ۱۵ سانتی متر برف در این منطقه کوهستانی باریده است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان، با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای گیلان باران و در کوهستان‌ها برف می‌بارد، تصریح کرد: سامانه سرد و بارشی از عصر امروز از استان خارج می‌شود و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی تا پایان هفته شاهده هوای صاف و آفتابی خواهیم بود.

انتهای پیام/م.ع

برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.