سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رقابت‌پذیری لازمه حضور در بازار‌های بین‌المللی است

آرگون گفت: رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی، نیازمند حضور موثرتر از منابع و فرصت‌های پیش رو در بازار است.

عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کشور‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در عصر جهانی شدن اقتصاد و از بین رفتن مرز‌های اقتصادی بین کشور‌ها برای استفاده بیشتر از منابع و فرصت‌های جهانی و حضور موثرتر در بازار‌های بین‌المللی و حفظ بازار‌های داخلی خود نیازمند رقابت پذیری هستند.

وی ادامه داد: رقابت پذیری از مهم‌ترین عوامل افزایش رفاه و موفقیت کشور‌ها و شرکت‌ها برای دستیابی به سطوح بالای بهره‌وری و ثبات اقتصادی کشور است و ناتوانی رقابتی عامل شکست آنها به شمارمی‌آید.


بیشتر بخوانید: کارت بازرگانی باید از سیستم تجاری حذف شود 


آرگون بیان کرد: برای ارائه عملکرد مناسب اقتصاد کشور در تجارت بین الملل و افزایش سهم خود در بازار‌های جهانی و سود بیشتر نیازمند افزایش رقابت پذیری هستیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: ایران به دلیل تحریم‌ها در بسیاری از بازارها حضور نداشته و به دلیل آسیب‌های واردشده به بخش تولید، قیمت تمام‌شده بالا رفته است و قدرت رقابت را از دست داده‌ایم؛ اما با اجرایی شدن برجام فعالان اقتصادی از تنگناها عبور کردند. با این حال هنوز ظرفیت لازم برای حضور در بازارهای رقابتی را نداریم. اگر موانع برداشته شوند و محیط رقابتی ایجاد شود ظرفیت تجارت ما به چندین برابر افزایش می‌یابد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: رکن نخست حضور ایران در بازارهای جهانی بحث نشان برندسازی است که از مهم‌ترین ارکان تجارت جهانی به شمار می‌رود. همچنین نشانبرندهای ایرانی باید ثابت کنند که دارای کیفیت مناسبی بوده و قابل اعتماد هستند.

 

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه تصریح کرد: بهترین اقدامی که دولت می‌تواند انجام دهد این است که امور بخش خصوصی را به خود آنها واگذارد و تنها به مدیریت زیر ساخت‌ها و امور کلان توجه کند، دولت می‌تواند با مقررات زدایی و کاهش کاغذ بازی و موثر کردن فرآیند نظارت از موانع کم کند. کاهش تورم و ثبات قیمت ارز‌های خارجی ریسک بازرگانی خارجی ایران از جمله اقدامات مثبت دولت است.

آرگون در پایان گفت: شاخص رقابت پذیری نماد توان مدیریت حاکم بر اقتصاد ایران در سازماندهی و هدایت فرآیند اقتصادی و به‌کارگیری منابع اعم از منابع مالی، طبیعی، انسانی و مدیریتی به شکل کارآمد است.

انتهای پیام/

شاخص رقابت پذیری نماد توان مدیریت حاکم بر اقتصاد ایران است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.