سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور اجرایی دولت ترامپ برای اولویت‌دهی به تحقیقات درباره هوش مصنوعی

دولت آمریکا یک دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن از نهاد‌های دولتی خواسته شده منابع و سرمایه‌های بیشتری را وقف تحقیقات درباره هوش مصنوعی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: دولت ترامپ روز دوشنبه یک دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن از نهاد‌های دولتی فدرال می‌خواست منابع و سرمایه‌های بیشتری را وقف تحقیقات، ترویج و آموزش هوش مصنوعی کنند.

دولت آمریکا بر اساس این ابتکار از این نهاد‌ها خواست سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند و مقدمات تطابق با دوران هوش مصنوعی را فراهم کنند.

هیچ بودجه بخصوصی برای این طرح اعلام نشده، اما کاخ سفید خواستار گزارش و ردیابی بهتر مصرف بودجه بر روی تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی شده است.

کاخ سفید اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بر سر هوش مصنوعی برای ایجاد صنایع آینده نظیر خودرو‌های اتوماتیک، ربات‌های صنعتی و الگوریتم‌های شناسایی بیماری امری حیاتی است.

هدف از این ابتکار حصول اطمینان از این امر است که آمریکا مزیت خود را در توسعه هوش مصنوعی و حوزه‌های مرتبط نظیر تولید پیشرفته و محاسبات کوانتومی حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

آمریکا در پی اولویت‌دهی به تحقیقات درباره هوش مصنوعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.