سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشکوه‌ترین جشن تولد انقلاب/

ترکابادی: ایران آماده است تجربیات چهل ساله انقلابش را در اختیار سوریه قرار دهد

جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد: تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در همه زمینه‌ها به دمشق انتقال دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد ترکابادی سفیر کشورمان در سوریه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هم‌پیمانی ایران و سوریه، یک ائتلاف و همپیمانی اصولی و چهل ساله است و همانگونه که ملت و رهبران سوریه در گذشته در کنار ایران ایستادند، جمهوری اسلامی و ملت ایران نیز امروز در کنار ملت سوریه ایستاده اند.

وی در ادامه افزود: حمایت ایران از سوریه یک موضع ثابت و اصولی است و جمهوری اسلامی تا پیروزی کامل بر توطئه دشمنان در سوریه، به این موضع پایبند است و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق درباره سفر اخیر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری کشورمان، بیان کرد: دیدار اخیر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری از دمشق، موفقیت بزرگی در پی داشت و همکاری‌های دوجانبه را وارد مرحله جدیدی کرد. در این دیدار توافقنامه‌های زیادی به امضا رسید که چارچوب مناسبی برای همکاری‌های آینده دو کشور است و تأکیدی بر ایستادگی ایران در کنار سوریه در مرحله بازسازی است.

ترکابادی در رابطه با سفر ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه به تهران گفت: سفر ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه به تهران نیز در چارچوب همکاری و همفکری مستمر دو طرف انجام شد و مسئولان دو کشور، تحولات و اوضاع منطقه و صحنه بین المللی و موضوعات مورد اهتمام دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم‌های ظالمانه یکجانبه‌ای را اعمال کرد، اما جمهوری اسلامی با توان داخلی و خودکفایی توانست با این تحریم‌ها مقابله کند و فناوری‌ها و صنایع خود را توسعه دهد.

سفیر کشورمان در سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است این تجربیات را در همه زمینه‌ها در اختیار دوستان خود در سوریه قرار دهد.

ترکابادی در رابطه با دست آوردهای مردم پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران با این انقلاب به حقوق خود دست یافت و با دستاورد‌های خود در سال‌های گذشته نشان داد که ملتی تمدن ساز است.

وی افزود: ایران پس از انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف علم و فناوری دست یافت و هم اکنون افزون بر چهار میلیون دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف مشغول تحصیل هستند.

ترکابادی به نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از جمله مشارکت در نشست‌های آستانه و سوچی نیز اشاره کرد.

سفیر کشورمان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که سرنوشت سوریه باید توسط ملت این کشور و بدون هرگونه دخالت خارجی تعیین شود و ایران در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

ترکابادی در پایان عنوان کرد: برنامه و طرح‌های جدی برای توسعه و تقویت همکاری‌های میان ایران، سوریه و عراق در زمینه برق، گاز، نفت، مسیر‌های هوایی و زمینی و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان سه کشور در دست بررسی است.

انتهای پیام/

برای مشاهده عکس ها، فیلم ها، حاشیه ها و صحبت های مردم و مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ تهران و سراسر کشور اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تجربه سکه و طلا و خودرو و مدیریت بحران و خصوصی سازی جان هر کی دوست دارید انتقال ندهید تازه جنگ با داعش تمام شده گناه دارند