سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی در پاسارگاد

همزمان با دهه فجر، ۳ طرح عمرانی در شهرستان پاسارگاد افتتاح و ساخت ۳ طرح دیگر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طرح توسعه گاوداری شیری و پرواری ۳۰۰ راسی به ۵۰۰ راسی یکی از این طرح‌ها بود که با اعتباری معادل ۴۵ میلیاردریال از صندوق توسعه روستایی به بهره برداری رسید.

در این گاوداری روزانه ۱۱ هزار تن شیر وهمچنین هر سه ماه ۴۰ تن گوشت تولید می‌شود. با طرح توسعه این گاوداری برای ۲۵ نفر بصورت دائم ایجاد اشتغال شده است.

آموزشگاه زینب کبری روستای ابوالودری نیز با ۴ کلاس درس و با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان افتتاح شد.

۴ خانه پزشک از دیگر طرح‌هایی بود که در بیمارستان امام صادق (ع) سعادت شهر افتتاح شد، این طرح با زیربنای ۴۰۰ متر مربع در دوطبقه با اعتباری معادل ۷۵۰ میلیون تومان ساخته شده است.

همچنین گلخانه گل شاخه بریده در سطح ۱۵ هزار مترمربع در سعادت شهر مورد بهره برداری قرارگرفت. برای اجرای این طرح ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده و با اجرای آن برای ۱۶ نفر بصورت دائم ایجاد اشتغال شده است.

این گلخانه با سیستم هیدروپونیک (بدون خاک) است که روزانه ۵ هزار شاخه گل رز در چهار رنگ تولید و به استان‌های مختلف فرستاده می‌شود.

همچنین برای اولین بار عملیات ساخت ایستگاه هواشناسی در شهرستان پاسارگاد آغاز شد. ایستگاه هواشناسی شهرستان پاسارگاد از نوع سینوپتیک (خودکار) است که در زمینی به مساحت ۱۰ هزارمترمربع احداث می‌شود اجرای این طرح ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دربردارد که از محل درآمد سه درصد نفت و گاز تامین و پرداخت می‌شود.

عملیات اجرایی تقاطع سه راهی جاده شیراز اصفهان به مجموعه جهانی پاسارگاد و انجام عملیات جاده دسترسی به مجموعه جهانی پاسارگاد از دیگر طرح‌هایی بود که ساخت آن در شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

انتهای پیام/چ

طرح‌های عمرانی در پاسارگاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.